جزئیات ملاقات مخبر با گروسی، رویکرد بی طرفانه آژانس ضرورت دارد

به گزارش ورزش من و تو، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت : عصر امروز شنبه معاون اول رییس جمهور با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ملاقات و مصاحبه کرد.

جزئیات ملاقات مخبر با گروسی، رویکرد بی طرفانه آژانس ضرورت دارد

محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در ملاقات رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید بر ضرورت رویکرد بی طرفانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در حوزه فعالیت کشورها در مورد انرژی اتمی از جمله در مورد برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران اضافه نمود: انتظار جامعه دنیای از آژانس این است که با نگاهی تخصصی و کارشناسی برنامه هسته ای کشورها را دنبال کند.

معاون اول رییس جمهور بعلاوه بر ضرورت توسعه همکاری های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای توسعه صلح آمیز برنامه هسته ای تاکید نمود و گفت: مبنای اصلی تشکیل آژانس بین المللی انرژی اتمی یاری به توسعه و ترویج دانش صلح آمیز هسته ای در سراسر دنیا است و تهران از توسعه همکاری های آینده با آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای استفاده صلح آمیز از دانش هسته ای استقبال می نماید.

مخبر با اشاره به اینکه تاریخ ایران نشان می دهد که مردمان این سرزمین در سراسر تاریخ در پی ترویج علم و دانش و یاری به بشریت بوده اند، گفت: به همین دلیل ایران برای مصارف انرژی، صنعتی، سلامت، پزشکی و برطرف نیازهای اساسی مردم خود در پی تکنولوژی صلح آمیز هسته ای است و باید در این زمینه به خودکفایی برسیم.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در این ملاقات با ابراز خرسندی از سفر به تهران و نهایی شدن توافقات و انجام مذاکرات سازنده بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید کرد: امیدواریم در سفرهای آینده به تهران ایده های همکاری برای توسعه صلح آمیز برنامه هسته ای و ترویج این دانش در ایران عملیاتی و اجرایی گردد.

وی با تأکید بر اینکه تمامی کشورهای دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران حق دارند از علم هسته ای برای مصارف سلامت و صنعتی و انرژی بهره برداری نمایند، توضیح داد: تعهد و همکاری مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین الملی انرژی اتمی به نفع مردم ایران و دنیا است.

گروسی اعلام کرد: پیشینه علمی و مذهبی کشور ایران نشان داده است که مردم ایران همیشه به توسعه صلح و پیشرفت دنیای یاری نموده اند.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1985

به "جزئیات ملاقات مخبر با گروسی، رویکرد بی طرفانه آژانس ضرورت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات ملاقات مخبر با گروسی، رویکرد بی طرفانه آژانس ضرورت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید