پایش کمیته های نما راهگشا است

به گزارش ورزش من و تو، به گزارش خبرنگاران، عصر امروز شنبه دهم شهریور ماه سال 97 جلسه کمیته معماری و شهرسازی در شورای شهر تهران برگزار گردید.

پایش کمیته های نما راهگشا است

نخستین دستور این جلسه به موضوع آنالیز طرح الزام شهرداری تهران به معین فعالیت های مجاز به استقرار و ساماندهی مال ها و مگامال های تجاری اختصاص داشت که کارشناسان در این خصوص به بیان دیدگاهها خود پرداختند.

زهرا نژاد بهرام، رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در این خصوص با تاکید بر اینکه می بایست این موضوع بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی و پیوست های طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران پیش از این معین می شد گفت: مشاور طرح این موضوع را انجام داده و کمیته شهرسازی برای آنالیز های بیشتر ارسال نموده است.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران پس از دریافت نظرات کارشناسان گفت: همه کارشناسان بر حساسیت بالای این موضوع تاکید دارند از این روی پذیرفتن طرح کار درستی است.

وی ادامه داد: چگونگی برخورد با این طرح اما مسئله دیگری است که برای تبیین آن باید اصلاحات لازم را در درون طرح ایجاد کرد.

دیگر دستور این جلسه کمیته معماری و شهرسازی به آنالیز لایحه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران اختصاص داشت که رئیس کمیته معماری و شهرسازی در جمع بندی پایانی آن بر ضرورت شفافیت در اعضا و ساختار آن تاکید نمود.

وی ادامه داد: نماینده شورا باید در هر دو سطح این کمیته ها حضور داشته باشد و از آنجا که نظر این نماینده مشورتی است دخالت در اجرا نیز به شمار نمی آید.

نژاد بهرام بر پایش کمیته های نما تاکید نمود و گفت: یقینا این پایش راهگشای آینده خواهد بودو اینکه ذینفعان بتوانند نظرات خود را در این قالب ارائه نمایند بسیار ارزشمند خواهد بود.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بر ضرورت به کارگیری سیاست های تشویقی در این قالب تاکید نمود و گفت: می توان از تخفیف به عنوان ابزاری تشویقی استفاده کرد.

رئیس کمیته شهرسازی همچنین بر به کارگیری تکنولوژی روز تاکید نمود و گفت: هیچگاه نباید جای نو آوری را در کارها خالی گذاشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 34

به "پایش کمیته های نما راهگشا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش کمیته های نما راهگشا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید