طرح ترامپ برای دریافت کل هزینه استقرار نظامیان آمریکایی از متحدان

به گزارش ورزش من و تو، هفته نام تایم از طرح ترامپ برای دریافت کل هزینه استقرار نظامیان آمریکایی در کشورهای خارجی به اضافه 50 درصد بیشتر و سایر امتیازات اطلاع داد.

طرح ترامپ برای دریافت کل هزینه استقرار نظامیان آمریکایی از متحدان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدت هاست نسبت به تامین هزینه استقرار نظامیان آمریکایی در کشورهای میزبان گلایه می نماید، حالا او مصصم به دریافت هزینه های کامل و بعضی امتیازهای دیگر از آن هاست.

به نوشته هفته نامه نیوزویک بعضی مقام های آمریکایی مطلع در این زمینه اظهار داشتند که اینک دولت آمریکا از آلمان، ژاپن و دیگر کشورهایی که میزبان نظامیان آمریکایی هستند خواهد خواست هزینه استقرار نظامیان آمریکایی را به طور کامل(به اضافه 50 درصد بیشتر و دیگر امتیازات) پرداخت نمایند.

براساس گزارش تایم، تحت فرمول هزینه ها+50 در بعضی موارد احتمالا از کشورهای میزبان خواسته خواهد شد، پنج تا شش برابر بیشتر از هزینه ای که الان مینمایند بابت استقرار نظامیان آمریکایی پول پرداخت نمایند.

تیم نزدیک به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این اقدام را به عنوان راهی برای افزایش سرعت شرکای ناتو در در هزینه های دفاعی عنوان می نماید. با این حال، در حالی که ترامپ مدعی است که فشارهای او منجر به صرف میلیاردها دلار بیشتر در هزینه های دفاعی اعضای ناتو شده، در عین حال در این زمینه گام های کندی صورت می گیرد.

به نوشته نیوزویک، مقام های مطلع میگویند که این ایده ماهها تحت آنالیز قرار گرفته است. در حالی که آمریکا به متحدان برای پرداخت پول فشار بیشتری وارد می نماید، اما ممکن است این فشار کاهش یابد. اینک حتی موج های شوک آوری در وزارت دفاع و خارجه آمریکا نیز مشاهده می گردد و مقام های این وزارتخانه ها می ترسند که این امر به خشم متحدان آمریکا در آسیا و اروپا منجر گردد و میزان تعهد ترامپ به آن ها را زیر سئوال می برد.

یکی دیگر از موارد نگرانی بحث در زمینه پذیرا بودن این کشورها از نظامیان آمریکایی است. در بعضی از کشورها در خصوص اینکه آیا آن ها خواستار حضور نیروهای ایالات متحده هستند، بحث هایی در جریان است. در حالی که بعضی از این کشورها از جمله لهستان به طور آشکار از حضور نیروهای آمریکا حمایت می نمایند، اما مردم بعضی کشورهای دیگر مانند آلمان و ژاپن مدتهاست که مخالف حضور نظامیان آمریکایی هستند.

در همین زمینه سخنگوی دولت کره جنوبی، دیگر متحد آمریکا می گوید بر خلاف آنچه رئیس جمهور آمریکا ادعا نموده، سئول هنوز با افزایش مبلغ پرداختی به آمریکا برای ادامه حضور نظامی در کره جنوبی موافقت ننموده است. هرگونه توافق نظامی بین سئول و واشنگتن نیز باید در مجلس کره جنوبی تایید گردد.

کره جنوبی از اوایل دهه نود میلادی تاکنون بخش زیادی از بار اقتصادی حضور نیروهای نظامی آمریکا و نگهداری از دارایی های راهبردی این کشور در شبه جزیره کره را تامین می نموده است.

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 170

به "طرح ترامپ برای دریافت کل هزینه استقرار نظامیان آمریکایی از متحدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ترامپ برای دریافت کل هزینه استقرار نظامیان آمریکایی از متحدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید