دولتی ها حق ندارند واحدهای اقامتی ایجاد نمایند

به گزارش ورزش من و تو، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با تاکید بر اینکه دولتی ها حق ندارند واحدهای اقامتی و گردشگری ایجاد نمایند، گفت: کوشش خواهیم کرد که در دستگاه های دولتی این موضوع مرتفع گردد تا فشاری بر دفاتر گردشگری وارد نگردد.

دولتی ها حق ندارند واحدهای اقامتی ایجاد نمایند

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر مونسان شامگاه سه شنبه (30 مردادماه) در جمع فعالان گردشگری فارس با تشریح وضعیت فعلی کشور بیان نمود: در شرایط سختی به سر می بریم که همه بخش ها از جمله فعالان اقتصادی در بخش های فراوری، گردشگری، کشاورزی و ... را درگیر نموده که با کوشش بیشتر می توان از این گذر سخت تاریخی عبور کرد و کشور را به وضعیت نرمال سابق رساند.

او با تصریح بر اینکه مذاکره طی چند سال با گروه 1+5 رسید اما آمریکایی ها یک طرفه از آن خارج شدند و به موازت خروجشان مجددا مشکلاتی را برای کشور ایجاد کردند، اضافه نمود: مشکلاتی به ما تحمیل گردیده که چاره ای جز مقاومت و پایداری نداریم؛ چرا که در این شرایط امکان مذاکره وجود ندارد و اگر ضعف هم نشان دهیم شرایط بدتری را بر ما تحمیل خواهند کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ادامه داد: در قیاس با بخش های دیگر، صنعت گردشگری فشار کمتری را متحمل گردیده که البته این مهم مسئولیت ما را در برابر دیگر حوزه ها دوچندان می نماید.

مونسان با بیان اینکه شرایط فعلی کشور یک فرصت مهم برای گردشگری ما محسوب می گردد، اعلام کرد: اما در کنار آن مشکلاتی هم ایجاد گردیده که تمام قد در تمام این مدت در حال کوششیم تا آنها را مرتفع و مسیر رونق اقتصادی را هموارتر کنیم.

او با بیان اینکه در این شرایط همه بخش ها می گویند مالیات بخشیده گردد و از طرفی بخشی از درآمدهای دولت کاهش یافته است، گفت: خواسته های بخش های مختلف شبیه هم است اما بیشترین فشار بر روی بخش فراوری است.بخش گردشگری نسبت به بخش های دیگر کمتر متحمل سختی گردیده که باید کوشش کنیم کمبود بخش های دیگر را جبران کنیم.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در این شرایط نباید فشارهای غیرمنطقی ایجاد گردد، اضافه نمود: نمی توان با استناد به یک خبر در یک روزنامه مالیات را حذف کرد، باید اقتصاد در همه بخش های دولت رونق داشته باشد.

مونسان به پیگیری مطالبه فعالان گردشگری در خصوص بیمه تامین اجتماعی و مالیات بر ارزش اضافه نموده هم اشاره و اظهار کرد که هر دو مهم در دستور کار سازمان میراث فرهنگی کشور واقع شده است.

او با بیان اینکه در حوزه فراوری صنایع دستی وضعیت خوبی داریم، گت: فروش صنایع دستی رو به رشد است به گونه ای که در سال گذشته از مبادی گمرکی صادرات 281 میلیون دلاری صنایع دستی داشته ایم و در دو ماهه اول سال جاری نیز با رشد 16 درصد روبرو بودیم.

معاون رئیس جمهور به شروع طرح تجاری سازی برندها برای ایجاد بازارهای جدید هم اشاره نمود و گفت: با برندسازی بازارهای فروش بیشتری برای محصولات ایجاد خواهد شد.

مونسان به راه اندازی سامانه نیما توسط هیئت دولت هم اشاره و عنوان نمود: تشکیل این سامانه یکی از مصوبه های آنی و فوری هیئت دولت بود اما ما تنها بخشی بودیم که توانستیم خودمان را از آن به دلیل مسائل ارزی خارج کنیم.

او با تاکید بر ممنوعیت فروش صنایع دستی غیرایرانی در سایت های تاریخی به حمایت از صنایع دستی برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی اشاره و اعلام کرد: به طور مستمر حمایت از نمایشگاه های خارجی برای حضور هنرمندان صنایع دستی چه در داخل و چه خارج در دستور کار واقع شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور همچنین با بیان اینکه بودجه سازمان میراث فرهنگی بسیار اندک است، گفت: در سال 97 میزان بودجه مصوب سازمان ما 680 میلیارد تومان است که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید کمک نمایند تا در بودجه 98 شاهد افزایش قابل توجه بودجه این سازمان باشیم.

مونسان که بخش گردشگری را موتور محرک اقتصاد کشور می داند، اضافه نمود: علی رغم مشکلاتی که در این حوزه حادث گردیده اما با 4 درصد رشد مثبت توانستیم سال 96 را پشت سر بگذاریم.

او ادامه داد: چهارماهه اول سال جاری علی رغم کاهش گردشگران اروپایی اما با رشد 38 درصدی گردشگران خارجی روبه رو بودیم.

معاون رئیس جمهور به افزایش بی رویه نرخ بلیت شرکت های هواپیمایی نیز اشاره نمود و در این باره گفت: حسب ابلاغ امروز ریاست جمهوری به ستاد تنظیم بازار، دستور داده گردیده تا به فوریت این مسئله را آنالیز و رسیدگی نمایند.

مونسان ادامه داد: یک سال کوشش کردیم تا مصوبه ای در راستای قانون واگذاری اراضی تصویب کنیم تا در صورت تغییر کاربری به گردشگری از پرداخت عوارض معاف شوند.

او به راه اندازی پرتال جامع گردشگری در سال گذشته هم اشاره و بیان نمود: این پرتال در تمام دنیا وجود دارد و ایران سال گذشته موفق به راه اندازی آن شد. پرتال جامع گردشگری موجب توزیع یکنواخت و افزایش سفر خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به اجرای طرح شهر گردشگر هم اشاره نمود و گفت: با در دستور قرار دریافت این مهم، رویکردی را برای شهرداری ها ایجاد نموده ایم که به سراغ این موضوع بروند.شهرهای زیادی در حال رایزنی هستند که عنوان شهر گردشگر ابتدا به آنها داده گردد.

مونسان اضافه نمود: به زودی نمایشگاهی با حضور فعالین گردشگری کشور در تهران در این خصوص برپا خواهد شد.

او همچنین بیان نمود: 68 درصد رشد توریسم سلامت در فارس داشته ایم که نشانه همکاری و نزدیکی بیشتر با وزارت بهداشت است.

معاون رئیس جمهور به افزایش نوسانات ناشی از نرخ ارز هم اشاره و اعلام کرد: مجوز داده شد تا توریست خارجی با قیمت روز ارز خود را در صرافی ها تبدیل کند.

مونسان به واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی هم اشاره و در این رابطه اعلام کرد: از 43 پروژه ای که در سال گذشته واگذار شد 10 پروژه آماده بهره برداری است.

او همچنین به اجرای طرح نورپردازی مجموعه تخت جمشید هم اشاره نمود و اضافه نمود: طراحی سه بعدی انجام گردیده و قرارداد آن نیز به امضا رسیده و به زودی اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در پاسخ به چرایی ثبت جهانی نشدن مجموعه زندیه نیز گفت: بزرگترین مشکل این مجموعه ساخت و سازی است که در جوار این مجموعه انجام گردیده و باید تا جایی که می گردد سازنده هتل کوتاه بیاید تا این مجموعه نیز ثبت جهانی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 23

به "دولتی ها حق ندارند واحدهای اقامتی ایجاد نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولتی ها حق ندارند واحدهای اقامتی ایجاد نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید