شهرهای برتر دنیا برای محصلین رشته هنر

به گزارش ورزش من و تو، خیلی ها دوست دارند برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و هنر دنیا به کشورهای دیگر برای تحصیل عزیمت کنند اما میدانید بهترین شهرهای دنیا برای محصلین رشته هنر کدامند؟ در ادامه با معرفی این شهرها با ما همراه باشید.

شهرهای برتر دنیا برای محصلین رشته هنر

برخی بر این باورند که یک تصویر هنری از هزاران لغت با ارزش‌تر است. اما می‌دانید چه چیزی واقعا با ارزش است؟ دیدن یک اثر تاریخی فوق العاده آن هم از نزدیک، که پیشتر فقط در کتاب‌ها دیده بودید. تحصیل در خارج از کشور این شانس را به شما می‌دهد که در خارج از کلاس‌های درس نیز چیزهای فراوانی را یاد بگیرید. دانشجویان هنر معمولا به دنبال رابطه بین فرهنگ‌های مختلف و تاثیرشان بر روی هنر محلی هستند. قسمتی از کارشان فرهنگی و بخشی نیز تاریخی است و باید تاثیرات سیاسی، اجتماعی و جغرافیایی را بر روی هنر محلی بررسی کنند و مسلما زمانی که در همان کشور تاریخی باشند می‌توانند خیلی مسائل را از نزدیک لمس کنند و همچنین موسسات زیادی وجود دارند که به آنها یاری رسانند

پاریس، فرانسه

پاریس، شهری که خانه بیش از 100 موزه مختلف با موضوعات متنوع است هیچ زمانی برای دوست‌داران هنر کهنه و قدیمی نمی‌شود. موزه لوور که پر بازدیدترین موزه دنیا است، با 3500 اثر مختلف و معروف از جمله تابلوی مونا لیزا و باغ‌های زیبای اطراف آن زبانزد همگان است. برای بازدید کامل این موزه بی نظیر شما به چیزی بیشتر از یک مسافرت کوتاه نیاز دارید پس ادامه تحصیل در این شهرخصوصا در رشته هنر به شما این امکان را می‌دهد که بارها و بارها از این موزه‌های زیبا دیدن کنید و هنر و تاریخ را از نزدیک مشاهده کنید. اگرچه مشاهیر و آثار هنری گذشتگان هرگز قدیمی نمی‌شوند و همیشه تازگی خود را دارند، اما اگر به دنبال هنر معاصر پاریس نیز هستید در منطقه در حال توسعه Belleville و گالری‌های گوناگون آن یافت می‌شود.

لندن، انگلستان

زیبایی داشتن یک خانواده سلطنتی دراین است که اغلب آنها علاقه زیادی دارند که پول‌هایی را برای هنرخرج کنند و سپس آثار را در معرض همگان بگذارند . کلکسیون سلطنتی با بیش از 7000 قطعه هنری از جمله آثار آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و هنرفلاندرزی یکی از این نمونه‌ها است. و در این کلکسیون تاثیر گذار حدود 600 اثر از نقاش مشهور داوینچی نیز وجود دارد. از تیت مدرن(موزه هنرهای مدرن)، موزه بریتانیا تا موزه ویکتوریا و آلبرت و گالری‌های مختلف لندن آثار هنرمندان مشهوری چون پیکاسو، ونگک، رامبرانت و کاراواجو و شمارکثیری از هنرمندان دیگر را می‌یابید. قطعا برای تمامی دانشجویانی که در اینجا مشغول به تحصیل می‌شوند یک قطعه هنری وجود دارد که آنها را مجذوب خود کند.

فلورانس، ایتالیا

ایتالیا و خصوصا فلورانس که محل تولد بزرگانی چون نقاش مشهور کاراواجو، رافائل، داوینچی و هنرمند بنام میکل آنژ است بدون شک برای دانشجویان تاریخ هنر شهر بسیاری مناسب است. گالری اوفیتزی (Uffizi ) در فلورانس که از موزه‌های هنر است محل نگهداری نقاشی‌ها، طراحی‌ها و مجسمه‌های مختلف از مشهور و غیر مشهور است. البته فلورانس به نقاشی‌های دیواری‌اش که در بسیاری کلیساها دیده می‌شود نیز مشهور است. بهترین مدرسه‌های هنر را هم در ایتالیا می‌یابید بعلاوه فلورانس برای شروع تحصیل شما یک مقصد عالی است.

پراگ، جمهوری چک

کشوری با گذشته پرفراز ونشیب از کمونیسم و انقلاب تا هنرمعاصر ، مدرن و پست مدرن که همگی سبک‌های بسیار محبوبی در این کشور جوان و پر تنش هستند. علاوه بر معماری باشکوه(و قلعه‌های بسیار)، در پراگ گالری‌های زیبایی وجود دارد که می‌توانید در آنها آثار هنری محلی را ببینید و تحلیلی میان فرهنگ چک در زمانی که شما در آن مشغول تحصیل هستید و قبل از این آثار هنر را انجام دهید. حتی اگر می‌خواهید خودتان نیز سهمی در هنر این شهر زیبا داشته باشید به سراغ دیوار Lennon بروید: دیواری که پس از درج تصویرجان لنون و اشعار گروه موسیقی معروف بیتل‌ها به محلی برای اعتراض به دولت کمونیست سرکوب گر تبدیل شد و بعداز آن نیز این کار به عنوان نمادی از عشق صلح ادامه پیدا کرد. تحصیل در رشته هنر در پراگ می‌تواند یک تجربه بی نظیر باشد.

ملبورن، استرالیا

درست است که زمانی که به هنر فکر می‌کنید ملبورن اولین شهری نخواهد بود که به ذهن ما می آید، اما اگر با آثار زیبا و متفاوت هنرمندان استرالیایی روبه رو شوید واقعا لذت خواهید برد. هنر بومی استرالیایی، خصوصا نقاشی و حکاکی بر روی صخره، مناظر بیابانی و استفاده از ابزارهای طبیعی ، بوم نقاشی و رنگ‌ها در خلق آثار هنری در این جا بسیار معروف است. موزه‌های معروف و قابل ذکر در ملبورن موزه‌های ملبورن (Melbourne Museum) و گالری ملی ویکتوریا هستند. ملبورن همچنین دارای هنرهای خیابانی وسیعی از جمله نقاشی‌های دیواری زیبایی نیز است و حتما برای دانشجویان هنری که به دنبال یادگیری چیزهای بیشتری درهنر مدرن بین المللی هستند محل مناسبی است.

کیپ تون، آفریقای جنوبی

هنر آفریقای جنوبی به موجب رنگ‌های فراوان ومسائل سیاسی که گاهی با مسائل مربوط به نژاد، نابرابری، حفاظت از حیوانات و دیگر جنبه‌های زندگی روزانه همراه است. گالری ملی هنر آفریقای جنوبی کلکسیون‌های متفاوتی از آثار آفریقایی و همچنین اروپایی دارد که قطعا برای بازدیدکنندگان جذاب خواهد بود. افریقای جنوبی به سبب داشتن هنر بومی بی نظیر و تاثیرات استعمار بر این کشور که همیشه در آثار این مرزو بوم دیده می‌شود یک مقصد عالی برای تحصیل در رشته هنر است.

پکن، چین

با اینکه هنر چینی در مقایسه با همتایان اروپایی خود قدمت کمتری دارد اما باز همم یک نمونه غنی است. نقاشی‌ها، منسوجات، ظروف چینی و سرامیک‌هایی با طرح‌های از مناظر طبیعیف گل‌ها و پرندگان که بسیار محبوب هستند. تحصیل هنر در چین یک راه متفاوت برای درک هنر معاصر است. منطقه هنر798 محلی است که می‌توانید هنر معاصر پکن را به چشم ببینید. مکانی که شما انبارهای قدیمی را می‌بینید که به گالری‌های هنر معاصر، کافه‌های منحصر به فرد، کتاب فروشی‌ها تبدیل شده اند. و حتی اگر درحوالی ماه‌های می و اکتبر در این شهر باشید از دیدن فستیوال‌ هنر در این منطقه نیز لذت خواهید برد، که این شانس برای محصلین در پکن بیشتر است.

توکیو، ژاپن

اغلب دانشجویانی که در این کشور تحصیل می‌کنند، به موزه Mori Art Museum(که در بالای یک ساختمان 54 طبقه واقع شده است)، National Museum of Modern Art (موزه ملی هنر مدرن) که هردو کلکسیون‌های بزرگی هستند، سر می‌زنند. اگرچه این دو موزه بزرگترین موزه‌های توکیو هستند اما تنها گزینه‌های انتخابی دانشجویان هنر نیستند و آنها می‌توانند از گالری‌های کوچک و کلکسیون‌های خصوصی نیز بهره ببرند.

سانتیاگو، شیلی

گذشته از اینکه آمریکای جنوبی مانند کشورهای غربی اروپا موزه‌های مشهوری ندارد، اما حتما برای دانشجویان هنر جاذبه‌های زیادی در آن وجود دارد. هنر سنتی آمریکای جنوبی اغلب مذهبی است و توسط ابزارهایی مانند پرده‌های نقش دار، کنده‌کاری برروی چوب و نقاشی‌ها و سفالگیری به نمایش در می‌آید. قدیمی‌ترین موزه آمریکای جنوبی، موزه ملی هنرهای زیبای شیلی، که یک مکان بسیار پر بازدید است این امکان را فراهم می‌کند که بسیاری از آثار سنتی هنرآمریکای لاتین را از نزدیک ببینید. هنرهای خیابانی نیز در سنتیاگو بسیار پررونق هستند، علل الخصوص در بللویستا و والپارایزو. افراد در این مناطق از دیدن نقاشی‌های دیواری فوق العاده که با نام muralismo خوانده می‌شوند لذت خواهند برد.

بارسلونا، اسپانیا

با وجود شمار زیادی از مکان‌های هنری نظیر موزه‌ی MACBA (موزه هنر معاصر بارسلون)، موزه پیکاسو، موزه هنرهای مدرن(Miro Foundation) و MNAC (موزه ملی هنر کاتالونیا) شما هیچوقت برای فعالیت‌های آخر هفته‌تان دچار کمبود نخواهید شد. هنر خیابانی نیز در بارسلون بسیار پر طرفدار است و هنرمندان زیادی وجود دارند که در نقاشی‌های دیواری در سطح شهر بسیار شناخته شده‌اند و در واقع امضای خود را پای آثارشان دارند. تا حدی که خیلی از مغازه‌داران این نقاشان را به خدمت می‌گیرند تا نمای مغازه‌شان را نقاشی کنند. اگر شما هم در این زمینه علاقه و استعداد دارید در زمان تحصیل دراین شهر سعی کنید آثارخود راعرضه کنید.

انتشار: 20 تیر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 3

به "شهرهای برتر دنیا برای محصلین رشته هنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای برتر دنیا برای محصلین رشته هنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید