3 ارتقای مهم دوربین آیفون های جدید

به گزارش ورزش من و تو، با عرضه گوشی های جدید، یکی از مواردی که همواره توجهات را به خود جلب می نماید، ارتقاهای اجرا شده در زمینه دوربین است. با این حال، اپل برای آیفون XR، XS و XS Max به جای اینکه توجه خود را معطوف به بهبود در زمینه لنز و سنسور کند، تصمیم گرفته از رویکرد جدیدی بهره ببرد. در ادامه، به 3 ارتقای مهم مربوط به دوربین این آیفون ها نگاهی می اندازیم.

3 ارتقای مهم دوربین آیفون های جدید

قدرت تراشه A12 Bionic

تراشه A12 Bionic که مبتنی بر معماری 7 نانومتری است، قدرت زیادی را برای این گوشی ها به ارمغان می آورد و اپل از این قدرت زیاد، در راستای بهبود کیفیت عکس های گرفته گردیده با دوربین این گوشی ها استفاده نموده است. به عنوان مثال، می توانیم به قابلیت Smart HDR اشاره کنیم؛ آیفون های قدیمی از قابلیت HDR بهره می بردند که به این گوشی ها اجازه می داد در مدت محدود، عکس های مختلف با وضعیت های نوری گوناگونی را ثبت نمایند تا در نهایت با ترکیب آن ها، عکس زیبایی ثبت گردد. اما در قابلیت جدید که اپل نام Smart HDR را برای آن انتخاب نموده، به لطف بهره گیری از تراشه قدرتمندتر، حالا تعداد بیشتری از عکس ها و در مدت زمان کوتاه تری ثبت می شوند و به همین خاطر نتیجه نهایی هم بسیار بهتر است.

دوربین این گوشی ها حالا می توانند پرتره های زیباتر و شفاف تری ثبت نمایند و حتی کاربران بعد از دریافت عکس می توانند حالت بوکه (مات بودن پس زمینه) را تنظیم نمایند. البته باید خاطرنشان کنیم که قبلا هم شاهد ارائه این مشخصه در برخی از گوشی های اندرویدی بوده ایم؛ قابلیتی که معمولا عملکرد قابل توجهی ندارد و به همین خاطر باید در آنالیز های دقیق تر ببینیم که آیا اپل توانسته در این زمینه موفق باشد یا نه.

آیفون XR با وجود اینکه از دوربین واحد بهره می برد، اما به لطف این تراشه و الگوریتم های هوشمند می تواند حالت بوکه را به خوبی ارائه دهد. گوگل هم در مورد پیکسل 2 چنین کاری را عملی کرد و عمدتا با استفاده از الگوریتم های نرم افزاری، دوربین این گوشی را به یکی از بهترین دوربین های موجود بدل کرد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که آیفون Xs و Xs Max مجهز به دوربین ثانویه 12 مگاپیکسلی هستند که بر روی آن یک لنز تله فوتو با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته، به همین خاطر این گوشی ها برای ارائه حالت بوکه احتیاج چندانی به الگوریتم های نرم افزاری ندارند.

بهبود عکاسی در محیط های کم نور

یکی از مهم ترین نکات قابل توجه در مورد دوربین آیفون های جدید این است که دوربین اصلی هر سه آن ها یکسان است. این بار، این یک دوربین 12 مگاپیکسلی، همراه با لنز بهره مند از دیافراگم f/1.8 است که از لرزش گیر اپتیکال و سنسور بزرگ تری بهره می برد.

با توجه به بهره گیری از سنسور بزرگ تر، ما انتظار داریم که این دوربین ها عملکرد بهتری در محیط های کم نور داشته باشند. آیفون X و آیفون 8 که سال گذشته عرضه شدند، در این زمینه در مقایسه با گوشی های هواوی، سامسونگ و گوگل حرف چندانی برای گفتن نداشتند و امیدواریم در مورد آیفون های جدید شاهد عملکرد بهتری داشتیم.

ویدیوهای شفاف تر

آیفون X و آیفون 8 می توانستند ویدیوهای 4K را ضبط نمایند، اما حالا اپل گفته که کیفیت ویدیوهای ضبط گردیده با آیفون XR و آیفون های XS از نسل قبلی خود بهتر خواهد بود. همانطور که گفتیم، این گوشی ها از سنسور دوربین بزرگ تری بهره می برند و به همین خاطر ویدیوهای ضبط گردیده در محیط های کم نور کیفیت بهتری خواهند داشت. همچنین اگر ویدیوهای خود را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید، گستره دینامیکی ویدیوها افزایش می یابد و در نتیجه جزییات بیشتری ثبت می گردد.

سخن آخر

در چند سال اخیر، دوربین گوشی های هوشمند پیشرفت های زیادی را پشت سر گذاشته اند که بخش اعظمی از این بهبودها بیشتر از اینکه مرتبط به سنسور یا لنز باشد، به پیشرفت های حاصل گردیده در زمینه الگوریتم های نرم افزاری و یادگیری ماشینی ارتباط دارد. در نهایت برای مقایسه دوربین این گوشی ها با رقبا، باید تا زمان عرضه آیفون های جدید صبر کنیم.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 48

به "3 ارتقای مهم دوربین آیفون های جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 ارتقای مهم دوربین آیفون های جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید