یک کشته در دور جدید اعتراضات در نیکاراگوئه

به گزارش ورزش من و تو، بر اساس اعلام پلیس نیکاراگوئه، در حمله به تجمع مخالفان دولت این کشور، دست کم یک تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

یک کشته در دور جدید اعتراضات در نیکاراگوئه

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس نیکاراگوئه بیان کرد که فرد کشته گردیده با نام مکس رومرو شناسایی گردیده که جانش را در جریان تبادل آتش از دست داده و معترضان عامل کشته شدن وی بوده اند.

بر طبق اعلام گروه های حقوق بشری، در آشوب و اعتراضات چند ماه گذشته در نیکاراگوئه بیش از 320 تن جان خود را از دست دادند. در هفته های اخیر این ناآرامی ها تا حدی فروکش کردند اما در راهپیمایی روز یکشنبه مجددا ناآرامی ها بالا گرفته اند و معترضان خواستار آزادی زندانیان سیاسی گردیده اند.

یک معترض 41 ساله که از ناحیه دست زخمی گردیده و در کلیسایی در شرق شهر ماناگوا، پایتخت نیکاراگوئه درمان می شد، گفت: شبه نظامیان هوادار دنیل اورتگا به من شلیک و زخمی ام کردند.

برایان گارسیای 15 ساله هم که مورد اصابت گلوله قرار گرفته، گفت: این کار شبه نظامیان بود. آنها باعث جراحت من از ناحیه کتف شدند.

یکی دیگر از زخمی ها نیز خبرنگار یک شبکه به نام وینستون پوتوسم بود.

در این راهپیمایی با عنوان ما صدای زندانیان سیاسی هستیم بستگان و حامیان دست کم 500 زندانی که به خاطر شرکت در تظاهرات ضد دولتی به زندان افتاده اند، شرکت داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 58

به "یک کشته در دور جدید اعتراضات در نیکاراگوئه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کشته در دور جدید اعتراضات در نیکاراگوئه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید