کمیته گردشگری برای شهرهای نمونه گردشگری کشور تشکیل گردد

به گزارش ورزش من و تو، فرماندار شاهرود با اشاره به اهمیت توجه به موضوع مهم صنعت توریسم در شهرهای نمونه گردشگری کشور، بر ضرورت تشکیل کمیته گردشگری در این شهرها تأکید کرد و گفت: اردوهای یک روزه گردشگری دانشجویی در شاهرود برگزار می گردد.

کمیته گردشگری برای شهرهای نمونه گردشگری کشور تشکیل گردد

از سفر با سفر به کانادا در پاییز لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران از شاهرود، سید محمدرضا هاشمی عصر امروز در نشست شهرداران شهرهای نمونه گردشگری کشور در شهر نمونه گردشگری بین المللی بسطام گفت: سه کمیته کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن به عنوان سه ظرفیت مهم شهرستان شاهرود در فرمانداری این شهرستان تشکیل شده تا بتوان از این ظرفیت ها در راستای رونق و توسعه شاهرود استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه این فعالیت کمیته ها تا به امروز نتایج خوبی را برای شهرستان شاهرود دربر داشته است اعلام کرد: دیگر شهرستان های دارای شهر نمونه گردشگری کشور نیز می توانند از این ابتکار شاهرود استفاده نموده و کمیته گردشگری را در شهرستان خود تشکیل دهند.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه اعتبارات اندک تملک و دارایی کفاف هزینه های هنگفت توسعه زیرساخت های گردشگری در شهرهای نمونه گردشگری کشور را نمی دهد، تأکید کرد: امروز احتیاج است تا اعتبارهای ملی و ردیف مستقل از این بخش از بودجه کل کشور برای توسعه توریسم در شهرهای نمونه گردشگری کشور اختصاص یابد.

هاشمی با اشاره به لزوم حمایت نمایندگان مجلس از اختصاص ردیف های اعتباری ویژه به شهرهای نمونه گردشگری کشور گفت: ایجاد فراکسیون شهرهای نمونه گردشگری در خانه ملت یکی از راهکارهای مهم برای تسریع در رونق صنعت توریسم در این شهرهاست.

اردوهای یک روزه گردشگری دانشجویی در شاهرود برگزار می گردد

فرماندار شاهرود با اشاره به ظرفیت های مهم و جذاب گردشگری طبیعی و تاریخی شهرستان شاهرود به ویژه بخش بسطام اعلام کرد: بیشترین آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی از 128 اثر ثبت شده در این فهرست از شهرستان شاهرود سهم بخش بسطام است.

هاشمی با بیان اینکه امروز باید از ظرفیت های مهم بوم گردی در شاهرود استفاده نموده و آن را برای توسعه صنعت توریسمم به کارگیری کرد گفت: روستاهای شاهرود ظرفیت های خوبی ازنظر جاذبه های گردشگری و نیز اقامتگاه های بوم گردی داشته و میزبان گردشگران داخلی و خارجی هستند و این مهم باید بیش ازپیش توسعه یابد.

وی با اشاره به تحصیل بیش از 42 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی شهرستان شاهرود مطرح نمود: این دانشجویان ظرفیت بسیار خوبی برای تبلیغ جاذبه های گردشگری شاهرود در کشور هستند و بر این اساس با ابلاغ به رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شاهرود، اردوهای یک روزه گردشگری دانشجویی در شاهرود برگزار می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 694

به "کمیته گردشگری برای شهرهای نمونه گردشگری کشور تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته گردشگری برای شهرهای نمونه گردشگری کشور تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید