کشور های عادی کشتارگاه هایشان را به کنسولگری مبدل نمی نمایند

به گزارش ورزش من و تو، ظریف خطاب به عادل الجبیر گفت: کشور های عادی کشتارگاه هایشان را به کنسولگری مبدل نکرده و به همسایگانشان حمله نمی نمایند.

کشور های عادی کشتارگاه هایشان را به کنسولگری مبدل نمی نمایند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی در واکنش به اظهارات عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی عربستان مطرح نمود: کشور های عادی و نرمال کشتارگاه هایشان را به کنسولگری مبدل نمی نمایند. کشور های عادی به همسایگانشان حمله نمی نمایند و باعث بروز بحران انسانی نمی شوند و از تبادل نظر سرباز نمی زنند.

وی توضیح داد: با این وجود، ما هیچ پیش شرطی را برای تبادل نظر تعیین نمی کنیم.

لازم به ذکر است، عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در نشست داووس عنوان نموده وقتی که ایران به عنوان یک کشور عادی عمل کند آن موقع می توانیم اقدام به برقراری رابطه با آن کنیم.

وی همچون گذشته ایران را به حمایت از تروریسم در منطقه و دنیا متهم نموده و گفته که تهران باید از سیاست های ثبات زدا در منطقه دست بکشد.

لازم به ذکر است، محمدجواد ظریف روز گذشته (پنجشنبه) نیز در واکنش به اظهارات فرحان همتای سعودی خود درباره تبادل نظری ریاض و تهران، بار دیگر گفت که در های ایران همچنان برای تبادل نظر با همسایگانش باز است.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان چهارشنبه (دوم بهمن) در تبادل نظر با رویترز گفت که عربستان آماده تبادل نظر با ایران است و این مسئله به ایران بستگی دارد.

وزیر خارجه دولت سعودی در این مصاحبه ادعا کرد: ایران بایستی بپذیرد که شرط هر گفت وگویی این است که نمی تواند به وسیله خشونت برنامه های منطقه ای خودش را پیش ببرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 742

به "کشور های عادی کشتارگاه هایشان را به کنسولگری مبدل نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور های عادی کشتارگاه هایشان را به کنسولگری مبدل نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید