وجود پالم در لبنیات و روغن ها از شایعه تا واقعیت

به گزارش ورزش من و تو، مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره وجود پالم در لبنیات و روغن ها شرح داد.

وجود پالم در لبنیات و روغن ها از شایعه تا واقعیت

محمد حسین عزیزی مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در گفت وگو با خبرنگار درباره موضوع وجود پالم در لبنیات اظهار کرد: چند سال پیش در لبنیات تولیدی کارخانه ها پالم استفاده می شد اما اکنون روغن پالم در لبنیات کارخانه ای مورد استفاده قرار نمی گیرد.

در کدام فرآورده های غذایی پالم وجود دارد؟

مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که در کدام فرآورده های غذایی پالم وجود دارد؟ گفت: در بعضی فرآورده های غذایی مانند شکلات ها، روکش شکلاتی بستنی ها و بعضی روغن های سرخ کردنی از پالم استفاده می گردد.

صنعت روغن پالم جا پای مافیای سیگار و الکل می گذارد

عزیزی بیان نمود: برخلاف باور عمومی روغن پالم به میزان استاندارد مضر نیست و حتی در روغن های سرخ کردنی می تواند مفید باشد چرا که این پالم در برابر حرارت مقاوم است و به همین دلیل در حرارت بالا نمی سوزد.

مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تاکید نمود: البته باید توجه داشت که مصرف پالم مثل هر فرآورده غذایی اگر بیش از حد باشد، می تواند مضر باشد اما کمتر فردی هر روز و به میزان زیاد فرآورده های حاوی پالم مانند شکلات را مصرف می نماید.

انواع روغن های خوراکی و خواص آنها/ مهمترین نکاتی که باید درباره برچسب محصولات غذایی بدانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 535

به "وجود پالم در لبنیات و روغن ها از شایعه تا واقعیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود پالم در لبنیات و روغن ها از شایعه تا واقعیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید