وجود خطر ابتلای صدها هزار تن به کرونا و فروپاشی سیستم درمانی در عربستان

به گزارش ورزش من و تو، عربستان سعودی با بیان اینکه فقط 50 درصد از شهروندان این کشور برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در خانه هایشان مانده اند، هشدار داد که ممکن است صدها هزار فرد در معرض ابتلا به این ویروس باشند.

وجود خطر ابتلای صدها هزار تن به کرونا و فروپاشی سیستم درمانی در عربستان

به گزارش خبرنگاران، محمد العبد العالی، سخنگوی وزارت بهداشت عربستان در مصاحبه با شبکه روتانا در مورد اوضاع در ماه رمضان در سایه شیوع کروناویروس اظهار داشت: دنیا با سرانجام کرونا فاصله دارد، عربستان نیز بخشی از دنیا است، ما از هفته ها صحبت نمی کنیم، بلکه درباره ماه ها صحبت می کنیم.

العبد العالی توضیح داد: به مرحله اوج شیوع کرونا تا به الان نرسیده ایم، هیچ کشوری در دنیا پیش بینی نمی کند که در آستانه مرحله کنترل یا مرحله اوج شیوع کرونا و سپس کاهش آن برسند.

وی ادامه داد: یک مورد ابتلا به کرونا ممکن است این ویروس را به هزاران تن انتقال دهد. ما با خطر انتقال به مرحله شدید در شیوع این ویروس روبرو هستیم، مگر آنکه با گام های پیشدستانه قوی، آن را تحت کنترل خود درآوریم.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان مطرح نمود که فقط 50 درصد از شهروندان به ماندن در خانه یا کاهش آمد و شدشان پایبند بوده اند، تخلفاتی که در تجمع و ازدحام افراد در مغازه ها یا فروشگاه ها دیده شده امری نگران کننده محسوب می گردد.

وی ادامه داد: اگر مردم طی ماه های آینده به محدود کردن آمد و شدشان پایبند نباشند، صدها هزار تن در معرض ابتلا به این ویروس خواهند بود و نظام بهداشتی کشور فرومی پاشد و این یک سناریوی خیالی نیست.

تا دوشنبه شب 2523 مورد قطعی ابتلا به کروناویروس در عربستان ثبت شد و 38 تن جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 895

به "وجود خطر ابتلای صدها هزار تن به کرونا و فروپاشی سیستم درمانی در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود خطر ابتلای صدها هزار تن به کرونا و فروپاشی سیستم درمانی در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید