واکنش کرملین به اعزام نیروهای ترکیه به همسایگی مرزهای جنوبی روسیه

به گزارش ورزش من و تو، سخنگوی کرملین، فرمان رئیس جمهور ترکیه درباره اعزام نیروی نظامی به آذربایجان را یک مسئله داخلی نامید و یادآور شد: یک مرکز نظارت بر آتش بس در خاک این جمهوری وجود دارد و نظامیان ترکیه می توانند به آنجا اعزام شوند.

واکنش کرملین به اعزام نیروهای ترکیه به همسایگی مرزهای جنوبی روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری نووستی، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز گفت: فرمان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درخصوص اعزام نیروی نظامی این کشور به جمهوری آذربایجان، مربوط به تأمین نیرو برای مرکز نظارت مشترک ترکیه و فدراسیون روسیه است. اوایل امروز، دوشنبه، فرمان مربوطه اردوغان برای آنالیز به مجلس ترکیه ارائه شد.

پسکوف در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره ظهور چنین سندی گفت: اولاً این فرمان فرایند اجرای قوانین داخلی جمهوری ترکیه و یک مسئله داخلی است که به کشورهای دیگر مربوط نمی گردد؛ ضمن اینکه یک مرکز نظارت در خاک آذربایجان ایجاد خواهد شد و نیروهای نظامی ترکیه باید به آنجا اعزام شوند.

سخنگوی کرملین اضافه نمود: در رابطه با توافقنامه ایجاد مرکز نظارت مشترک بر آتش بس در خاک آذربایجان نیز باید بگویم که این اقدام، نتیجه توافقات دوجانبه بین روسیه و ترکیه است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، چند روز قبل در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که هیچ نیروی حافظ صلح ترکیه ای به منطقه قره باغ اعزام نخواهد شد و آنکارا فقط در حل و فصل اوضاع در چارچوب یک مرکز نظارتی در منطقه دیگری از خاک آذربایجان مشارکت خواهد داشت.

سخنگوی کرملین و وزارت امور خارجه روسیه پیش از این تأکید کردند که فقط نظامیان روسی در مأموریت حفاظت از صلح در منطقه قره باغ کوهستانی شرکت دارند و مرکز مشترک روسی - ترکیه ای برای کنترل آتش بس در قره باغ، ارتباطی به این مسئله ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1273

به "واکنش کرملین به اعزام نیروهای ترکیه به همسایگی مرزهای جنوبی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کرملین به اعزام نیروهای ترکیه به همسایگی مرزهای جنوبی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید