واکنش ظریف به درخواست پامپئو برای مصاحبه با رسانه های ایرانی

به گزارش ورزش من و تو، وزیر امور خارجه گفت: رسانه های ایرانی بارها از مسئولان آمریکایی درخواست مصاحبه داشته اند، ولی متأسفانه آنها قبول نکردند و لذا این شعارها که امروز از سوی مسئولان آمریکایی داده می گردد، ارزش توجه ندارد.

واکنش ظریف به درخواست پامپئو برای مصاحبه با رسانه های ایرانی

به گزارش گروه پارلمانی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در گفت وگویی درباره تمایل پامپئو برای حضور در رسانه های ایرانی در تناظر با حضور وزیر امور خارجه ایران در رسانه های آمریکایی، گفت: من صرفا به درخواست رسانه های آمریکایی پاسخ می دهم و هیچ وقت خودم درخواستی از رسانه ای برای حضور نداشتم.

وی اضافه نمود: مطبوعات و رسانه های آمریکا درخواست مصاحبه می نمایند و ما به دلیل احترامی که برای مردم آمریکا قائل هستیم، به بعضی از این درخواست ها پاسخ مثبت می دهیم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: رسانه های ایرانی بارها و بارها از مسئولان آمریکایی درخواست مصاحبه داشته اند، ولی متأسفانه آنها قبول نکردند و لذا این شعارها که امروز از سوی مسئولان آمریکایی داده می گردد، ارزش توجه ندارد.

ظریف که با خبرگزاری خانه ملت گفت وگو نموده است، تأکید کرد: توجه به این نکته ضروری است که ما به آمریکا نمی رویم، بلکه به سازمان ملل متحد می رویم؛ اگر آمریکا از اینکه مقر سازمان ملل متحد در نیویورک واقع است و باعث می گردد تعهداتی برای این کشور ایجاد گردد، ناراضی است می تواند درباره آن با سازمان ملل متحد صحبت کند.

وزیر امور خارجه در خاتمه اعلام کرد: محدودیت های بچه گانه دولت آمریکا علیه همکاران ما خلاف تمام قواعد بین المللی و حقوق اولیه دیپلماتیک است و آنها باید پاسخ دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 253

به "واکنش ظریف به درخواست پامپئو برای مصاحبه با رسانه های ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ظریف به درخواست پامپئو برای مصاحبه با رسانه های ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید