هشدار بانک جهانی به هند؛ کارگران مهاجر می توانند عامل اصلی انتشار کرونا باشند

به گزارش ورزش من و تو، بانک جهانی طی گزارشی به کشورهای آسیای جنوبی از جمله هند گفت: کارگران مهاجر که بین شهرها تردد می نمایند می توانند عامل انتشار گسترده کرونا باشند.

هشدار بانک جهانی به هند؛ کارگران مهاجر می توانند عامل اصلی انتشار کرونا باشند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، بانک جهانی هشدار داد: رفت و آمد کارگران در کشورهای پرجمعیت آسیای جنوبی از جمله هند می تواند عامل اصلی شیوع گسترده کرونا باشد.

بانک جهانی توضیح داد: کشورهای آسیای جنوبی مانند هند، بنگلادش و پاکستان با تراکم جمعیت بالا روبرو هستند و بیماری هایی مانند کرونا به راحتی می توانند بین مردم شیوع پیدا نمایند.

یافته های اولیه بانک جهانی نشان می دهد بسیاری از مردم در روستاهای دورافتاده و کم جمعیت که مردم آن برای کار به شهرهای بزرگتر رفت و آمد دارند تبدیل به کانون مخفی کرونا شده اند.

یکی دیگر از مشکلاتی که احتمال انتقال کرونا به وسیله کارگران مهاجر را تشدید می نماید این است که هند به صورت ناگهانی خاطرنشان کرد تردد بین شهرها ممنوع شده است.

انتشار این خبر باعث تجمع زیاد کارگران در ایستگاه های قطار و اتوبوس شد و نزدیک بودن این افراد به هم یکی از دلایل شیوع کرونا در زمان فعلی است.

کمبود وسایل بهداشتی و ضد عفونی نمایند، ماسک و همچنین دستگاه های تهویه هوا یکی دیگر از مشکلاتی است که این روزها گریبان هند را گرفته و سبب تشدید بیماری افراد است.

همچنین شهروندان هندی که بسیاری از آنها کارمندان روز مزد هستند از زمان قرنطینه عمومی و تعطیل شدن کارها با مسائل بسیاری روبرو هستند که از جمله آنها می توان به گرسنگی و کمبود مواد غذایی اشاره نمود.

طبق گزارش وزارت بهداشت هند روز گذشته آمار مبتلایان به کرونا در این کشور از مرز 8 هزار نفر عبور کرد و قربانیان این ویروس نیز به بیش از 270 نفر رسید.

طی دو روز گذشته شیب ابتلا به بیماری کرونا در هند بسیار تند شده و در کمتر از دو روز تعداد مبتلایان به این بیماری تقریبا 2 برابر شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 908

به "هشدار بانک جهانی به هند؛ کارگران مهاجر می توانند عامل اصلی انتشار کرونا باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بانک جهانی به هند؛ کارگران مهاجر می توانند عامل اصلی انتشار کرونا باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید