مناظره متولیان قبلی و فعلی فدراسیون کشتی در مورد ابهامات اقتصادی

به گزارش ورزش من و تو، به گزارش خبرنگاران حمید بنی تمیم سرپرست پیشین فدراسیون کشتی در تبادل نظر با رادیو تهران نسبت به بعضی ابهامات و مباحث اقتصادی مطرح شده اخیر در این فدراسیون واکنش نشان داد.

مناظره متولیان قبلی و فعلی فدراسیون کشتی در مورد ابهامات اقتصادی

بنی تمیم در ابتدا به بدهی 31 میلیاردی فدراسیون کشتی واکنش نشان داد و آنرا کمتر از این مبلغ خواند و گفت: خودم از جنس کشتی هستم و قصد حاشیه سازی در این رشته را ندارم اماخود را موظف می دانم از عملکرد همکارانم در هفت سال گذشته دفاع کنم. ما با رئیس کنونی فدراسیون کشتی رفاقت 20 ساله داریم و همین مساله دلیل نمی گردد تا بخواهیم عملکرد یکدیگر را زیر سوال ببریم. وی و همکارانش در یکسال گذشته زحمت زیادی کشیده اند به خصوص در شرایط خاصی که به دلیل کرونا و شرایط اقتصادی در کشور به وجود آمده، اما این دلیل نمی گردد که عملکرد متولیان قبلی را زیر سؤال ببریم.

وی ادامه داد: در گام اول باید در مورد درآمد و حمایت ها، یک تعریف معین داشته باشیم. برای من سؤال است که یاری های وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، خیرین و همچنین فروش خدمات مثل کلاس های داوری و مربیگری، اسپانسر و صندوق سرمایه گذاری به صورت نقدی جمعاً چقدر بوده است.

در ادامه هادی اسلامی مشاور اقتصادی فدراسیون کشتی نیز در پاسخ به این مسایل گفت: به هیچ عنوان قصد نداریم عملکرد مدیران گذشته را زیر سوال ببریم. صحبت های من بر مبنای گزارش های حسابرسی است و صورت های اقتصادی که طبق آن در سال 98 حدود 9 میلیارد و 100 میلیون درآمدهای غیرنقدی داشتیم. ضمن اینکه طبق آئین نامه فدراسیون ما باید این رقم را در دفاتر ثبت کنیم، چراکه این ها درآمدهای فدراسیون است و توسط توانایی های رئیس فدراسیون کسب شده است. البته این ارقام خیلی بیشتر بوده که فقط توانسته ایم 9 میلیارد و 100 میلیون از آن را ثبت کنیم. از سوئی دیگر ما بازسازی خانه کشتی را هم در دستور کار اجرایی داشتیم که هزینه آن خیلی بیشتر از این حرفهاست، ولی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی فقط این مبلغ را برای ما تأیید نموده است.

بنی تمیم در پاسخ به این اظهارات در رابطه با درآمدهای فدراسیون کشتی توضیح داد: رئیس فدراسیون کشتی گفته با توجه به شرایط خاص از وزارت ورزش درآمدی نداشته، البته ورودی هر فدراسیونی از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و اسپانسر معین است. شما اعلام نمودید ما 9 میلیارد و 100 میلیون از اسپانسر گرفته ایم. این مبلغ تا 38 میلیارد خیلی فاصله دارد. هر کسی که از کنار فدراسیون کشتی بگذرد که طلبکار نیست که البته بحث من شرکت توسعه و تجهیز نیست.

سرپرست پیشین فدراسیون کشتی ادامه داد: در طول آن هفت سال، پرونده های حقوقی متعددی داشته ایم که یکی از آنها تولیدنماینده تشک های کشتی است و پرونده آنها هنوز به نتیجه نرسیده و رأیی صادر نشده است. بدیهی است نمی توان آنرا جزو بدهی ها آورد. فدراسیون با نظر رئیس، سنوات تمام کارکنان را به صورت یکجا پرداخت می نماید که این هم جزوبدهی های فدراسیون سابق تلقی نمی گردد.

بنی تمیم در مورد شرکت توسعه و تجهیز نیز گفت: قبل از آمدن کریمی، فدراسیون ها با این شرکت مشکل داشتند که با آمدن او رویکرد و موضع فدراسیون ها تغییر کرد. من با رسول خادم با او جلسه گذاشتیم که به ما گفت می داند برخی از فدراسیون ها دارای کمپ های تیم ملی هستند و درآمدی ندارند. هدفش این بود که جلوی ماندن و افزایش بدهی ها را بگیرد و سپس برای بدهی ها یک چاره اندیشی کند. در آن موقع ما 9 میلیارد بدهی داشتیم که قرار شد تا سقف 5 میلیارد آن، بصورت تهاتر عمل گردد.

دبیر اسبق فدراسیون کشتی به بدهی های فدراسیون در ریاست رسول خادم هم اشاره نمود و گفت: طبق مصوبه مجمع که در مهر ماه سال 97 برگزار گردید و رقمی حدود 6 میلیارد تومان در حضور آقای داورزنی به تصویب رسید.

در ادامه این مناظره، اسلامی نیز در رابطه با حسابرسی سال 97 گفت: گروهی که حسابرسی سال 97 را انجام دادند، همان گروهی است که مورد اعتماد فدراسیون بوده اگر تناقضی در گزارش ها باشد باید حسابرسان حضور پیدا نمایند و شرح دهند. به هر حال فکر نمی کنم تناقضی در این خصوص وجود داشته باشد.

اسلامی اضافه کرد: فدراسیون یک بدهی به اتحادیه جهانی کشتی داشته که حسابرس قبلی آنرا در گزارش نیاورده است. فدراسیون به شرکت تجهیز بدهی ندارد. این ها مبالغ به هر حال بدهی محسوب می گردد. فدراسیون ها نهاد غیردولتی هستند و ما از دولت، فقط یاری و حمایت می گیریم.

بنی تمیم در این بخش از مناظره گفت: اگر بحث مجمع برای ما مستند است به آن اکتفا کنیم، نمی گردد در مورد آن بی توجه بود. اگر مجمع برگزار گردیده و این مبالغ را تأیید نموده، چرا بدهی ها تفکیک نشده؟ در زمان بهروز نعمتی که برای مدتی سرپرست فدراسیون بود، چقدر بدهی وجود داشت؟ ضمناً نباید بدهی های شرکت توسعه را همه به گردن فدراسیون گذشته بیندازیم. از مبلغی که آن شرکت مدعی بوده ما 5 میلیارد را تهاتر کردیم که صورت جلسه های آن وجود دارد.

اسلامی نیز در مورد 5 میلیارد پرداخت شده به شرکت توسعه و تجهیز گفت: دوستان باید استعلام بگیرند که شرکت توسعه و تجهیز، این رقم را به بدهی ها بازگردانده، چون قرار بود این رقم برای بازسازی ها هزینه گردد و دوباره آن را به بدهی ها بازگرداندند.

بنی تمیم به بدهی اتحادیه جهانی کشتی هم واکنش نشان داد و گفت: بخش عمده این بدهی ها که 118 هزار دلار آن مربوط به میزبانی جام جهانی است باید توسط میزبان که استان خوزستان بود، پرداخت گردد. تفاهم نامه آن وجود دارد. بخش دیگری از این بدهی ها هم مربوط به جرائم دوپینگ است که معین تکلیف نشده آیا این جریمه باید از ورزشکار گرفته گردد یا فدراسیون پرداخت کند؟ مبلغی هم در رابطه با بدهی علیرضا کریمی بوده و دیگر بدهی ها هم در مورد ثبت نام داوران و ورزشکاران است. تفاهم نامه ها با اتحادیه جهانی نوشته شده که ما در هر مسابقه 10 هزار دلار پرداخت کنیم که در زمان من 20 هزار دلار آن پرداخت شد. من بحث بدهی اتحادیه جهانی را رد نمی کنم، این بدهی ها شاید خود ما را هم زیر سؤال می برد که البته 70 درصد آن در مورد ورزشکاران دوپینگی است.

بنی تمیم با اظهار تعجب از اعلام رقم 60 میلیاردی فدراسیون کشتی گفت: با این رقم مشکل دارم، چراکه عدد واقعی، آنقدر نیست. نمی گردد هر کسی از کنار فدراسیون عبور کند، بگوید من طلبکار هستم و دوستان هم آنرا صورتجلسه نمایند و جزو بدهی بیاورند!

در خاتمه این مناظره، مشاور اقتصادی فدراسیون کشتی هم در پاسخ به اظهارات بنی تمیم گفت: 118 هزار فرانک میزبانی جام جهانی هیچ ارتباطی به 126 هزار فرانک بدهی ما اتحادیه جهانی ندارد. شرکت تجهیز و توسعه هم به ما 9 میلیارد و 600 میلیون بدهی اعلام نمود و مکتوب آنرا به ما دادند. در مورد تولیدنماینده تشک هم باید بگویم بدهی مذکور، حدود 2 میلیارد تومان است که ما فقط آنرا به عددی که از زمان قدیم در دفاتر قرار داشته به مبلغ 450 میلیون تومان شناسایی کردیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1091

به "مناظره متولیان قبلی و فعلی فدراسیون کشتی در مورد ابهامات اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناظره متولیان قبلی و فعلی فدراسیون کشتی در مورد ابهامات اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید