مقام سابق امنیتی چین به اتهام فساد اقتصادی محاکمه می گردد

به گزارش ورزش من و تو، خبرنگاران: مقام های چینی پرونده مربوط به فساد اقتصادی رئیس سابق امنیت داخلی این کشور را به نهادهای قضایی منتقل نموده اند تا زمینه لازم برای محاکمه وی فراهم گردد.

مقام سابق امنیتی چین به اتهام فساد اقتصادی محاکمه می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مقام های چینی امروز چهارشنبه اعلام کردند که پرونده فساد مالی ژو یونگ کانگ رئیس سابق امنیت داخلی چین به نهادهای قضایی منتقل شده است، این اقدام زمینه لازم برای محاکمه این مقام سابق دولت چین را فراهم خواهد نمود.

بر اساس این گزارش، مقام های چینی پیش از این یونگ کانگ را به اتهام دریافت رشوه و افشای اطلاعات محرمانه دولتی از حزب کمونیست اخراج کرده و وی را بازداشت کرده بودند.

ژو 71 ساله بلندپایه ترین مقام چینی است که از زمان مبارزه فراگیر و گسترده ژی جین پینگ رئیس جمهور این کشور با مفاسد مالی و مالی تاکنون بازداشت شده است. وی همچنین عالی ترین مقام حزب کمونیست چین است که از سال 1949 میلادی که این حزب به قدرت رسیده تاکنون مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.

وی یکی از قدرتمندترین سیاستمداران چینی در طول یک دهه گذشته به شمار می رود. پیش از این شایعات و برآورد های زیادی در مورد مسائل و دردسرهای به وجود آمده برای این مقام چینی مطرح شده بود.

تحقیقات نشان می دهد که ژو به طور جدی نظم سازمانی و سیاسی حزب کمونیست چین را نقض کرده است. وی از پست ها و سمت هایش برای کسب سود و منفعت برای دیگران سوء استفاده کرده و رشوه های سنگینی را به وسیله خود و خانواده اش دریافت کرده است.

این گزارش اضافه کرد: ژو از قدرتش برای یاری به بستگان و دوستانش سوء استفاده کرده و سود سرشاری را به وسیله کسب و کار و تجارت به دست آورده که این مساله موجب زیان و ضرر سنگین به شرکت های دولتی شده است.

رئیس جمهور چین هشدار داده است که مفاسد مالی و مالی مسئله ای جدی است که ادامه حیات حزب کمونیست را تهدید می نماید.ژو طی سال های 2007 تا 2012 میلادی عضو شورای سیاستگذاری حزب کمونیست چین بوده و ریاست کمیته امور سیاسی و حقوقی حزب را بر عهده داشته است.

آخرین باری که وی در انظار عمومی ظاهر شد یک سال قبل بود. امکان دسترسی به وی در این مدت برای اظهار نظر در مورد مواردی که مطرح شده بود وجود نداشته است و هنوز معلوم نیست که آیا وی وکیل مدافع دارد یا نه.

بعضی منابع مطلع نیز اعلام کردند که رئیس جمهور چین تصمیم به برکناری و حذف ژو از عرصه سیاسی گرفته است به این خاطر که وی در هجدهمین کنگره حزب کمونیست در نوامبر 2012 میلادی سعی داشته تا افراد دیگری را برای ریاست حزب معرفی کند. کنگره ای که در نهایت منجر به ریاست ژی جین پینگ بر حزب کمونیست چین شد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 537

به "مقام سابق امنیتی چین به اتهام فساد اقتصادی محاکمه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام سابق امنیتی چین به اتهام فساد اقتصادی محاکمه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید