معاون وزیر علوم: آموزش نوین در دانشگاه ها قبل از کرونا 8 درصد بود ، 2 دهه تجربه آموزش الکترونیکی داریم

به گزارش ورزش من و تو، معاون آموزشی وزیر علوم گفت: قبل از اسفند 98 میزان استفاده از روش های نوین و ترکیبی در آموزش دانشگاه هایی که به صورت حضوری دانشجو پذیرش می کردند کم و7 تا 8 درصد بود.

معاون وزیر علوم: آموزش نوین در دانشگاه ها قبل از کرونا 8 درصد بود ، 2 دهه تجربه آموزش الکترونیکی داریم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم امروز در یک برنامه تلویزیونی، گفت: 2 دهه تجربه آموزش الکترونیکی در کشور وجود دارد و در حال حاضر هم علاوه بر دانشگاه ها و موسساتی که به صورت الکترونیکی هم دانشجو پذیرش می نمایند، چند موسسه آموزش عالی غیردولتی هم در کشور فقط به شیوه الکترونیکی دانشجو می پذیرند.

وی ادامه داد: با این حال می توانیم بگوییم که قبل از اسفند 98 میزان استفاده از آموزش های نوین در دانشگاه هایی که به صورت حضوری دانشجو پذیرش می کردند کم بود و حتی تقریبا موردی را نداشتیم که استاد از روش های ترکیبی برای ارائه درس به دانشجویان استفاده کند.

خاکی صدیق گفت: به طور کلی شاید میزان استفاده از روش های نوین و ابزارهای آموزشی جدید قبل از اسفند 98 در اغلب دانشگاه ها 7 تا 8 درصد بود.

2 دهه تجربه آموزش الکترونیکی در کشور وجود دارد

وی گفت: حرکت جدید در حوزه آموزش عالی و تغییر از کلاس های درس حضوری به آموزش های الکترونیکی در فاصله زمانی خیلی کوتاه و بدون آمادگی قبلی، یک دستاورد عظیم در کشور و اتفاقی خیلی خوب و قابل توجه بوده است و همگی باید در حفظ و ارتقای این دستاورد، بیش از پیش کوشا باشیم.

وی :افزودبا انتخاب راهبردهای مناسب آموزشی و به حداقل رساندن آسیب ها، جبران کاستی ها، بهره مندی دانشگاه ها از مزایای آموزش الکترونیکی و توان و آمادگی مراکز آموزش عالی در برخورد با شرایط مشابه می توان این تهدید را به فرصتی مناسب در زمینه آموزش الکترونیک تبدیل کرد.

به گفته وی، گام های اجرایی در جهت ایجاد و گسترش آموزش های الکترونیکی، بازنگری در مقررات آموزشی و تفویض اختیار به دانشگاه ها، آموزش و فرهنگ سازی و سنجش و ارزیابی، از اقدامات ضروری در این شرایط است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 952

به "معاون وزیر علوم: آموزش نوین در دانشگاه ها قبل از کرونا 8 درصد بود ، 2 دهه تجربه آموزش الکترونیکی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر علوم: آموزش نوین در دانشگاه ها قبل از کرونا 8 درصد بود ، 2 دهه تجربه آموزش الکترونیکی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید