مدارس افغانستان به صورت کامل بازگشایی شد

به گزارش ورزش من و تو، بدنبال بازگشایی مدارس خصوصی افغانستان از اول شهریور ماه، امروز شنبه 12 مهرماه مدارس دولتی این کشور نیز با رعایت دقیق تدابیر بهداشتی به صورت کامل شروع بکار کرد.

مدارس افغانستان به صورت کامل بازگشایی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

نوریه نزهت سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افغانستان امروز شنبه به خبرنگاران گفت که بازگشایی مدارس تحت تدابیر بهداشتی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا انجام شد.

وی از دانش آموزان خواست که در کلاس های درس از ماسک استفاده نمایند و اگر توانایی تهیه ماسک از داروخانه ها را ندارند، ماسک خانگی بسازند و دانش آموزان باید از دست دادن و روبوسی خودداری نمایند.

آموزش حضوری کلاس های یازدهم و دوازدهم مدارس دولتی افغانستان در اول شهریور ماه شروع شده بود اما از کلاس دهم تا کلاس اول همچنان تا روشن شدن این که بازگشایی مدارس خصوصی و کلاس های یازدهم و دوازدهم مدارس باعث گسترش دوباره کرونا خواهد شد و یا خیر، تعطیل بود.

نوریه نزهت گفت که یک ماه فعالیت مدارس خصوصی و کلاس های یازدهم و دوازدهم مدارس دولتی نشان می دهد که ویروس کرونا افزایش نیافته و به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش امروز بازگشایی مدارس دولتی در سراسر کشور را اظهار داشت.

دانشگاه های افغانستان نیز در 15 شهریور ماه بازگشایی شده بود.

هرچند در حال حاضر میزان ابتلاء به بیماری کرونا در افغانستان کاهش یافته، اما وزارت بهداشت این کشور از مردم خواسته است که نکات بهداشتی را رعایت نمایند و در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی، نسبت به شروع موج دوم کرونا هشدار داده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1188

به "مدارس افغانستان به صورت کامل بازگشایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس افغانستان به صورت کامل بازگشایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید