ماهاتیر محمد: اقدامات ترامپ در روابط بین الملل برای مالزی هزینه زاست

به گزارش ورزش من و تو، نخست وزیر مالزی گفت که ناسازگاری دونالد ترامپ، در روابط بین الملل برای مالزی از لحاظ مالی هزینه خواهد داشت.

ماهاتیر محمد: اقدامات ترامپ در روابط بین الملل برای مالزی هزینه زاست

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از مالای میل، ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی همچنین گفت که روابط تجاری مالزی با ایران به واسطه تحریم های آمریکا کاهش خواهد یافت و احتمالا به طور کامل متوقف خواهد شد.

ماهاتیر گفت: اینکه کشورهای قدرتمند چه کاری انجام داده یا انجام نخواهند داد و یا اینکه چه سیاستی اتخاذ خواهند کرد، باعث ایجاد مقدار زیادی شک و بی اعتمادی خواهد شد.

وی در تبادل نظر با شبکه تی آر تی ترکیه و در حاشبه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این مسئله باعث تاثیرگذاری بر موقعیت و ثروت ما خواهد شد زیرا مالزی به تجارت و ثروتش متکی است.

ترامپ همچنین اخیرا شواری امنیت سازمان ملل را تهدید کرد که هر کشوری که با ایران تجارت کند باید منتظر عواقب آن نیز باشد. ترامپ همچنین تحریم ها علیه تهران را نیزتمدید نموده است.

ماهاتیر دراین باره گفت: ما مسلما از این مسئله رنج خواهیم برد اما تجارت با شرکای دیگر خود را برای جبران این خلا انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به اینکه آیا مالزی از تحریم های آمریکا تبعیت خواهد نمود یا خیر گفت: ما چاره ای نداریم و اگر از آنها اطاعت نکنیم، آنها اقداماتی را علیه بانکها و واحدهای پولی ما انجام خواهند داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 488

به "ماهاتیر محمد: اقدامات ترامپ در روابط بین الملل برای مالزی هزینه زاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهاتیر محمد: اقدامات ترامپ در روابط بین الملل برای مالزی هزینه زاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید