لزوم توسعه مشاغل سازگاری اقلیمی در دنیا

به گزارش ورزش من و تو، براساس گزارش کمیسیون جهانی سازگاری اقلیمی، سرمایه گذاری 1.8 تریلیون دلاری برای یاری به جوامع در زمینه سازگاری با پدیده تغییرات اقلیمی بین سال های 2020 و 2030 میلادی می تواند 7.1 تریلیون دلار سود به همراه داشته باشد.

لزوم توسعه مشاغل سازگاری اقلیمی در دنیا

به گزارش خبرنگاران، این گزارش از سوی کمیسیون جهانی سازگاری اقلیمی تدوین شده است؛ این کمیسیون متشکل از گروهی از رهبران سیاسی و تجاری به رهبری بان کی مون دبیرکل سابق سازمان ملل متحد، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت و کریستالینا جورجیوا مدیرعامل بانک جهانی بوده که وظیفه دارند پایداری سازگاری اقلیمی در دستور کار جهانی را پیش از نشست آینده اقدام اقلیمی سازمان ملل در نیویورک در 23 سپتامبر افزایش دهند.

این کمیسیون از دولت ها خواسته تا سرمایه گذاری بیشتری در زمینه سازگاری اقلیمی انجام دهند، چرا که سرمایه گذاری ها با سرعت و مقیاس لازم برای برطرف تأثیرات رو به وخامت تغییرات اقلیمی صورت نمی گیرد.

بان کی مون در بیانیه این کمیسیون اعلام نموده سرمایه گذاری در زمینه سازگاری اقلیمی نه تنها اقدامی صحیح است، بلکه کاری هوشمندانه برای رشد مالی و ایجاد جهانی مقاوم در برابر اقلیم ها به شمار می رود.

این گزارش پنج موضوع را مشخص نموده که در آن احتیاج فوری به سرمایه گذاری وجود دارد که شامل ایجاد سیستم های هشدار اولیه، زیرساخت های مقاوم در برابر اقلیم ها و منابع آب، توسعه کشاورزی دیمی و حفاظت از اکوسیستم های مانگرو و حرا است.

بیل گیتس نیز با اشاره به این موضوع که میلیون ها کشاورز کوچک و خانواده های آن ها در کشورهای در حال توسعه در میان آسیب پذیرترین افراد در برابر تغییرات شدید دما و بارندگی هستند که باعث کاهش محصولات کشاورزی می گردد، اظهار داشته که با پشتیبانی بیشتر از نوآوری ها، می توان فرصت های جدیدی را ایجاد نموده و باعث تغییر در اکوسیستم جهانی شد.

بنا بر گزارش رویترز، در این گزارش از سوی کمیسیون جهانی سازگاری هم چنین ذکر شده که سازگاری اقلیمی با جلوگیری از ضررهای آینده، تشویق نوآوری ها و ارائه مزایای اجتماعی و زیست محیطی، سود سه گانهای به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 330

به "لزوم توسعه مشاغل سازگاری اقلیمی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توسعه مشاغل سازگاری اقلیمی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید