علت انصراف فائز السراج از استعفا به روایت نشریه ترکیه ای، سفر اردوغان به لیبی در آینده نزدیک

به گزارش ورزش من و تو، نشریه ترکیه ای با اشاره به تصمیم رئیس دولت وفاق ملی لیبی برای استعفا نوشت که سراج ملاقاتی با اردوغان داشت و در آن ملاقات مذاکراتی بین طرفین انجام گرفت که منجر به انصراف وی از استعفا شد.

علت انصراف فائز السراج از استعفا به روایت نشریه ترکیه ای، سفر اردوغان به لیبی در آینده نزدیک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه ترکیه گازتسی در گزارشی نوشت: فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی پیش از اعلام استعفای خود ملاقاتی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه داشته که در این ملاقات، اردوغان وی را از استعفا بر حذر داشته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سراج اعلام نموده بود که در ماه اکتبر از سمت خود استعفا می دهد، اما در ملاقاتی که مدتی پیش با اردوغان در استانبول داشت، رئیس جمهور ترکیه به وی گفته بود: اگر اکنون استعفا بدهی موازنه در لیبی به هم می خورد. مردم لیبی به تو نیاز دارند. اکنون وقت استعفا نیست.

به همین دلیل سراج به اردوغان گفته بود که موضوع استعفایش را دوباره آنالیز خواهد نمود و پس از بازگشت به طرابلس بیان کرد که از استعفا صرف نظر نموده است.

عنوان شده که اردوغان به خواسته سراج برای استعفا احترام گزارده و طرفین موضوع مهم حفظ ساختار دولت طرابلس را مورد آنالیز قرار داده اند.

در این ملاقات همچنین حضور نیروهای نظامی ترکیه در لیبی نیز آنالیز شد. پس از آن نیز موضوع احیای لیبی از نظر مالی در دوره پس از جنگ و انجام پروژه های زیرساختی در این کشور مورد مذاکره طرفین نهاده شد.

حضور سرمایه گذاران و تجار ترک در لیبی و اقداماتی که در این خصوص باید انجام گیرد نیز از جمله محورهای مورد بحث طرفین در این ملاقات بود.

از سوی دیگر اعلام شده که اردوغان طی روزهای آینده به لیبی سفر خواهد نمود. وی آخرین بار در سال 2011 به این کشور سفر نموده بود.

به گزارش خبرنگاران، بعضی گزارش ها حاکی از حمایت آلمان برای ادامه فعالیت سراج در این سِمت بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1262

به "علت انصراف فائز السراج از استعفا به روایت نشریه ترکیه ای، سفر اردوغان به لیبی در آینده نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت انصراف فائز السراج از استعفا به روایت نشریه ترکیه ای، سفر اردوغان به لیبی در آینده نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید