طغیانی: طرح حکمرانی اقتصادی در دستور کار کمیسیون اقتصادی ، تلاش مجلس برای افزایش ارزش ریال

به گزارش ورزش من و تو، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از طرح جدید کمیسیون متبوعش درباره تعیین کردن حساب های کاری از حساب های شخصی خبر داد.

طغیانی: طرح حکمرانی اقتصادی در دستور کار کمیسیون اقتصادی ، تلاش مجلس برای افزایش ارزش ریال

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، گفت: طرح جدیدی در رابطه با تعیین کردن حساب های کسب و کار از حساب های شخصی در دستورکار کمیسیون مالی مجلس است.

وی ادامه داد: در سیستم های پولی و مالی دنیا به ویژه کشور هایی که واحد پولی قوی دارند و این ارز ها در دنیا مبادله می شوند مانند دلار، دارای یک نظام حکمرانی مالی هستند که راحت تر می توانند بر نقل و انتقال پول نظارت داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون مالی مجلس گفت: سیستمی به نام U-TURN در وزارت خزانه داری آمریکا وجود دارد که اگر در دنیا یک تراکنش مالی بالای 10 هزار دلار انجام شود، ابتدا باید این مبلغ به آمریکا رفته تا این کشور بررسی کند که این برای چه هزینه خواهد شد تا اجازه نقل و انتقال پول را دهد.

طغیانی شرح داد: متاسفانه چنین حکمرانی پولی و مالی در کشورمان وجود ندارد تا تعیین شود پول به کجا می رود و کجا نمی رود و نتیجه آن می شود سرازیر شدن سرمایه زیاد به بازار های سکه، مسکن و خودرو.

وی اضافه کرد: مسئله بعدی که می توان از طریق حکمرانی پولی ایجاد کرد جداسازی حساب های شخصی از حساب های کاری است یعنی شخصی که می خواهد وارد حوزه کسب و کار شود باید یک حساب کاری با داشتن مجوز کسب و کار برای خود ایجاد کند تا موارد مالی را از طریق این حساب انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون مالی مجلس با بیان اینکه با حساب شخصی نمی توان تراکنش های میلیاردی و کسب و کار داشت، تاکید کرد: اگر این نظام حکمرانی در کشور بود فردی معروف به سلطان سکه نمی توانست با داشتن 120 حساب بانکی بازار سکه کشور را دچار مشکل سازد.

طغیانی بیان داشت: نکته مهم دیگر این است که از طریق این قانون حساب کاری به سازمان مالیاتی کشور متصل می شود و باعث می شود تا اخذ مالیات راحت تر صورت گیرد و فرار مالیاتی انجام نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این قانون می تواند ارزش ریال را افزایش دهد، گفت: این دسترسی به بانک مرکزی داده می شود تا نظارت بر تراکنش های مالی مطابق با قانون مبارزه با پولشویی را داشته باشد و از این طریق کمک می کند تا ارزش ریال افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون مالی مجلس در پایان بیان داشت: این طرح در کمیسیون مالی است و به زودی در دستورکار کمیسیون قرار خواهد گرفت تا بتواند به مبادلات پولی و مالی کشور کمک کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1134

به "طغیانی: طرح حکمرانی اقتصادی در دستور کار کمیسیون اقتصادی ، تلاش مجلس برای افزایش ارزش ریال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طغیانی: طرح حکمرانی اقتصادی در دستور کار کمیسیون اقتصادی ، تلاش مجلس برای افزایش ارزش ریال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید