شهرداری ها برای تحقق نیم درصد بودجه کتابخانه ها همراهی نمایند

به گزارش ورزش من و تو، به گزارش خبرنگاران، شکراله حسن بیگی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت بیست و ششمین دوره بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در جمع خبرنگاران با بیان این که نباید فضای مجازی جایگزین کتاب گردد، گفت: هفته کتاب و کتابخوانی باید فرصتی برای افزایش سطح علاقمندی جوانان و نوجوانان به کتابخوانی باشد.

شهرداری ها برای تحقق نیم درصد بودجه کتابخانه ها همراهی نمایند

وی از برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرستان های استان تهران اطلاع داد و اضافه کرد: فرمانداران 16 شهرستان استان تهران برنامه ریزی لازم را در این خصوص انجام دادند و برنامه های ترویجی مناسبی در این هفته در حال برگزاری است، چرا که ما اعتقاد داریم باید سرانه کتابخوانی به وسیله ترغیب جوانان افزایش یابد.

سرپرست استانداری تهران ارتقاء سطح کتابخوانی در جوامع را یکی از شاخص های توسعه پایدار دانست و گفت: شهرداری ها باید یاری نمایند تا با تزریق اعتبارات از محل نیم درصد بودجه شهرداری ها موضوع شکل گیری زیرساخت های مطلوب برای کتابخانه ها فراهم گردد.

حسن بیگی خواهان به روزرسانی محتوای کتاب های منتشر شده بر اساس ذائقه جوانان شد و گفت: صدا و سیما و رسانه ها وظیفه سنگینی در ترویج کتابخوانی بر عهده دارند، تا روحیه هر ایرانی با کتابخوانی عجین گردد.

وی گفت: در بسیاری از مراسم می توان با اهدای کتاب در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی گام برداشت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 102

به "شهرداری ها برای تحقق نیم درصد بودجه کتابخانه ها همراهی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری ها برای تحقق نیم درصد بودجه کتابخانه ها همراهی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید