شرط لازم برای حضور در بازار های صادراتی کیفیت کالاست

به گزارش ورزش من و تو، مدیر کل دفتر ارزیابی کیفیت کالا های صادراتی و واردات سازمان ملی استاندارد گفت: اگر مثلث سه وجهی از صادرات، فراوری و اشتغال داشته باشیم حلقه واصل این سه وجه کیفیت است بنابراین زمانی می توان در بازار صادراتی حضور داشت که کالا کیفیت داشته باشد.

شرط لازم برای حضور در بازار های صادراتی کیفیت کالاست

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ اختصاصی بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، تقی تقی پور امروز در همایش استاندار کیفیت صادراتی گفت: سازمان ملی استاندارد تنها مرجعی است که بحث ایمنی و سلامت مصرف کننده جزو وظایف ذاتی آن است و این موضوع شامل تمام مصرف کنندگان کالای ایرانی چه در داخل و چه در خارج کشور می گردد.

مدیر کل دفتر ارزیابی کیفیت کالا های صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد اضافه نمود: بنابراین به استناد بند 15 ماده 7 تقویت کیفیت کالا های صادراتی جزو وظایف سازمان ملی استاندارد است.

وی با بیان اینکه دیدگاه های مختلفی در خصوص توسعه صادرات وجود دارد گفت:، اما دیدگاه سازمان آن است که کالا حتما باید دارای شناسه باشد و کالای بدون شناسه در دنیای تجارت جایگاهی ندارد و استاندارد زبان مشترک تمام تجارت های بین المللی است.

تقی پور گفت: به همین دلیل به استاندارد ها در تجارت بسیار تاکید شده است و الزامات صادراتی مرتبط تاکید می گردد.

مدیر کل دفتر ارزیابی کیفیت کالا های صادراتی و واردات سازمان ملی استاندارد بیان داشت: گفته میگردد صادرات پایدار لوکوموتیو اشتغال و فراوری پایدار است در حالی که ما میگوییم اگر مثلث سه وجهی از صادرات، فراوری و اشتغال داشته باشیم حلقه واصل این سه وجه کیفیت است بنابراین زمانی می توان در بازار صادراتی حضور داشت که کالا کیفیت داشته باشد.

تقی پور گفت: بر این اساس با توجه به احتیاج بازار هدف سازمان ملی استاندارد خودش را موظف دانسته که برای توسعه صادرات انعطاف داشته باشد و بر اساس احتیاج بازار هدف و خواست فراوری کنندگان برای صادرات انعطاف داشته باشد.

وی اضافه نمود: بنابراین به استناد به صد و هفتادمین جلسه شورای عالی صادرات علاوه بر اینکه کالای می توانند بر مبنای استاندارد ملی فراوری و صادر شوند بلکه بر مبنای استاندارد کشور های هدف و استاندارد منطقه ای و حتی ضوابط فنی هم امکان پذیر باشد.

تقی پور با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد برای حمایت از فراوری بسته حمایتی از صادرات را تهیه نموده است بیان داشت: که در این بسته فراوری کنندگان می توانند مواد اولیه و تجهیز ات فراوری وارداتی از منظر سازمان بخش وسیعی از مسائل برای واردات فراوریکنندگان داخلی راهگشای می گردد و مثلا اگر کالایی وارد گردد در یک گمرک معین اسناد کیفی آن ارائه گردد در مرحله بعد اگر با همان نام و برند همان کالا وارد گردد و دسترسی به اسناد مقدور نباشد با رفرنس سابقه ورود قبلی میتوان کالا را وارد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 709

به "شرط لازم برای حضور در بازار های صادراتی کیفیت کالاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط لازم برای حضور در بازار های صادراتی کیفیت کالاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید