سلطانی فر: اشتباه های داوری فوتبال سهوی است

به گزارش ورزش من و تو، وزیر ورزش و جوانان اشتباه های داوری اتفاق افتاده در لیگ برتر را کاملا سهوی دانست. صحبت های سلطانی فر بعد از اظهارات تند فرهاد مجیدی قابل توجه است.

سلطانی فر: اشتباه های داوری فوتبال سهوی است

مسعود سلطانی فر در نشست مدیران عامل باشگاه های لیگ فزونی فوتبال ایران که با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار گردید، با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی که با آن روبه رو هستیم، همراهی جامعه ورزش با مردم را مورد تأکید قرار داد:در چنین شرایطی جامعه ورزش هم باید کنار مردم این شرایط سخت را درک و تحمل نمایند، به همین دلیل شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان نیز حجم اعزام ها را به نصف کاهش داده و با حذف سفرهای غیرضروری، بر روی رویدادهایی که مرتبط با کسب سهمیه المپیک است متمرکز شده ایم.

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر درک شرایط حساس توسط جامعه ورزش، لزوم صرفه جویی هزینه ها در برگزاری اردوها، قراردادها و بقیه موارد را از سوی مدیران باشگاه های لیگ فزونی توصیه کرد و گفت: البته در این بین تیم هایی که به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می نمایند و در شرایط فعلی ذوب آهن به مرحله بعدی راه یافته است باید درباره رفع نیازهای آنها حرکت کرد. در این شرایط باید در ورزش از جمله فوتبال موجبات شادی و نشاط مردم را فراهم کنیم چرا که حداقل 50 میلیون نفر به نوعی با این رشته درگیر هستند و با آن زندگی می نمایند به همین دلیل نباید اجازه دهیم رفتار و اظهارنظرهای برخی مربیان، لیدرها، بازیکنان و حواشی تیم ها باعث تلخ شدن ذائقه مردم گردد.

وزیر ورزش و جوانان به اشتباهات داوری در رقابت های لیگ برتر فوتبال اشاره نمود و با بیان اینکه قطعاً این اشتباهات سهوی است؛ فدراسیون فوتبال را نسبت به آنالیز اشتباهات داوری و ایجاد شرایط مناسب برای به حداقل رساندن این اشتباهات ملزم کرد.

وی اهمیت مسائل فرهنگی را در عرصه فوتبال را مورد تاکید قرارداد: در این مورد نباید با برخی توجیهات از خود سلب مسئولیت کنیم و فدراسیون فوتبال باید با استفاده از ابزارهای کنترلی که در اختیار دارد و فارغ از همه فشارها و جوسازی ها، برخورد مناسب انضباطی با خاطیان داشته باشد. آنچه مسلم است فدراسیون فوتبال باید با تمهیدات لازم زمینه برگزاری خوب مسابقات را با برخورد با خاطیان از همان هفته اول فراهم کند و ابزار لازم برای تحقق این مهم نیز در اختیار فدراسیون قرار گرفته است و هرچند که تأمین نظم و امنیت ورزشگاه ها با نیروی انتظامی است اما فدراسیون فوتبال و باشگاه ها هم باید در این زمینه در حد وظایف و اختیارات خود موجبات ایجاد یک شرایط مناسب را فراهم آورند.

وزیر ورزش و جوانان استانداردسازی ورزشگاه ها را نیز در راستای برگزاری خوب رقابت های فوتبال مهم برشمرد: با وجود مسائل و محدودیت های اقتصادی کوشش می کنیم امکانات لازم را برای ورزشگاه ها فراهم آوریم. همان طور که مسائل ورزشگاه آزادی را رفع کردیم و ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر نیز در ظرف سه تا چهار ماه ساماندهی شد، در بسیاری از نقاط کشور از جمله تبریز، مشهد، اهواز، شیراز و مشهد مقدس نیز ورزشگاه های خوبی احداث شده است.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از تیم های مختلف فوتبال ایران به ویژه تیم ملی و تیم هایی که به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می نمایند، اظهار داشت: فارغ از حرف ها و نقل هایی که در برخی محافل و فضای مجازی به وجود می آید، برای وزارت ورزش و جوانان هیچ کدام از باشگاه ها تفاوت ندارند و هرتیمی کوشش خوبی داشته باشد، برای ما مهم و قابل احترام است و سرآمد همه آنها تیم ملی فوتبال ایران است و هر تیمی هم که در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می نماید به منزله فوتبال ملی مورد حمایت واقع می گردد و قطعاً هر تیمی هم به لیگ قهرمانان آسیا برود مورد حمایت قرار می گیرد.

سلطانی فر اهمیت حق پخش تلویزیونی را نیز به منزله حق باشگاه ها مورد توجه قرار داد و با یادآوری جلسات متعدد و پیگیری هایی که با رسانه ملی اجرا شده است، به حرف هایش سرانجام داد: همه جلسات در نهایت با پیشنهادی از سوی صدا و سیما همراه بوده که با اجرای آن درآمد جدیدی برای باشگاه ها حاصل خواهد شد که امیدوارم به نتیجه خوبی در زمینه تحقق حق پخش تلویزیونی منجر گردد.

1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 206

به "سلطانی فر: اشتباه های داوری فوتبال سهوی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطانی فر: اشتباه های داوری فوتبال سهوی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید