دارویی که احتمالا ویروس کرونا را تا حد سرماخوردگی پایین می آورد

به گزارش ورزش من و تو، داروی کاهش دهنده سطح کلسترول بدن به عنوان دارویی معرفی می شود که می تواند میزان شدت بیماری کرونا در بدن را تعدیل کند. البته این فرضیه تایید شده نیست و فقط در حد یک احتمال است.

دارویی که احتمالا ویروس کرونا را تا حد سرماخوردگی پایین می آورد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل؛ داروی فنوفیبرات که کاهش دهنده سطح کلسترول خون است امیدوارهایی را نزد دانشمندان برای کنترل شدت بیماری کرونا به وجود آورده است.

دانشمندان معتقدند استفاده از یک نوع داروی کاهش دهنده کلسترول خون می تواند نقش زیادی در تعدیل بیماری کرونا در بدن داشته باشد و آن را تا حد یک سرماخوردگی پایین بیاورد. در مطالعاتی که در این رابطه انجام شده نتایج بسیار امیدوارکننده ای هم به دست آمده است. آنها دریافتند که این ویروس مانع از سوزش معمول کربوهیدرات ها می شود. در نتیجه مقادیر زیادی چربی در سلول های ریه جمع می شود ، شرایطی که ویروس برای تولید مثل نیاز دارد.

این تیم معتقد است که یافته های آنها می تواند به توجیه اینکه چرا بیماران با قند خون بالا و کلسترول خون زیاد در خطر ابتلا به کرونا هستند ، کمک می کند.

ویروس ها انگل هایی هستند که توانایی تکثیر خود به خودی ندارند بنابراین آنها کنترل سلول های ما را به دست می آورند تا خود را تکثیر کنند.

اما داروی کاهش دهنده سطح کلسترول خون ویروس را می شکنند و از تولید مثل بیشتر جلوگیری می کند.

در یک آزمایش تنها در طی پنج روز از آغاز درمان با داروی فنوفیبرات ویروس تقریباً به طور کامل از بین رفت. نتیجه این آزمایش می تواند در مبارزه با بیماری همه گیر بسیار حیاتی باشد.

نتایج این تحقیقات هنوز تثیبت نشده و به زمان بیشتری نیاز است تا درمان کامل شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1080

به "دارویی که احتمالا ویروس کرونا را تا حد سرماخوردگی پایین می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارویی که احتمالا ویروس کرونا را تا حد سرماخوردگی پایین می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید