خبرنگاران 10 داروخانه و فروشگاه لوازم بهداشتی محتکر در مازندران پلمب شد

به گزارش ورزش من و تو، ساری - خبرنگاران - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساری گفت که در راستای برخورد با اخلاگران حوزه بهداشت و درمان ، تا به امروز 10 داروخانه و فروشگاه اقلام بهداشتی محتکر در مازندران پلمب شده است.

خبرنگاران 10 داروخانه و فروشگاه لوازم بهداشتی محتکر در مازندران پلمب شد

جهت دریافت خدمات طراحی باغ 1000 متری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

سید یونس حسینی عالمی یکشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: علاوه بر این، برای 143 متخلف مالی و بهداشتی نیز پرونده قضایی در تعزیرات حکومتی تشکیل شده است که با این متخلفان نیز با اشد مجازات پیش بینی شده در قانون برخورد خواهد شد.

وی در خصوص مجازات های پیش بینی شده در قانون برای محتکران هم شرح داد : اگر احتکار عمده از سوی اخلاگران صورت گیرد، به عنوان مفسد فی الارض محاکمه خواهند شد که جزای این افراد نیز در قانون به لحاظ حبس بین 5 تا 20 سال مشخص شده و علاوه بر این ، به 74 ضربه شلاق نیز محکوم خواهند شد.

حسینی عالمی، ضبط تمام اقلام و دارایی هایی که از راه اخلال و احتکار به دست آمده را به عنوان دیگر مجازات برای محتکران عمده کالا و اقلام بهداشتی یاد کرد.

وی گفت: اگر احتکار جزیی هم از سوی محتکران کالاهای بهداشتی و درمانی صورت گیرد، طبق قانون محتکران ضمن توقیف تمام اموال احتکار شده، بین 2 تا 5 سال زندان محکوم می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساری از مردم خواست؛ هر گونه احتکار کالا و اقلام بهداشتی و گرانی بی رویه این اقلام را به وسیله تماس با شماره تلفن همراه 09112293240 پیامک نمایند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد گردد.

پلمپ 140 قهوه خانه و قلیان سرا

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران همچنین گفت که در روزهای اخیر، در راستای حفظ سلامت شهروندان دستور پلمپ 140 قهوه خانه و قلیان سرا نیز صادر و اجرا شد و در روزهای آینده نیز بازرسی از در سطح بازار از سوی اماکن و تعزیرات انجام می گردد.

حسینی عالمی اظهار کرد: دستگاه قضایی بدون اغماض با متخلفانی اختلال در بازار توزیع اقلام بهداشتی و دیگر کالاهای مورد احتیاج مردم در این روزهای سختی که جامعه روبرو با بیماری کرونا است ، برخورد خواهد نمود و تمام گزارشات مردمی نیز در کمترین زمان رسیدگی می گردد.

هشدار به مسؤولان نظارتی کم کار

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران به مسؤولان نظارتی نیز توصیه کرد تا سطح فعالیت ها را در روزهای پیش رو در بازار به منظور جلوگیری از تخلفات مالی و اختلال در توزیع کالا و مایحتاج عمومی افزایش دهند.

حسینی عالمی گفت: قطعاً عملکرد دستگاه های نظارتی مسؤول در این روزها زیر ذره بین قرار می گیرد و با مسؤولان کم کار و سهل انگار نیز برخورد خواهد شد که این مجازات به لحاظ قانونی می تواند بین 2 تا 5 سال حبس داشته باشد.

در روزهای اخیر با رونمایی ویروس کرونا در استان مازندران و افزایش تقاضای مردمی برای خرید ماسک و سایر مواد و تجهیزات ضد عفونی، قیمت بعضی از این اقلام طبق گزارش های مردمی چندین برابر افزایش یافته و بیشتر این مواد نیز در بازار به یکباره نایاب شده است.

اگر چه بخشی از نایاب شدن ماسک در بازار به دلیل دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر عدم فروش این اقلام در داروخانه و ارسال تمام این تجهیزات به وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی برای تأمین احتیاجمندی های بیمارستان و مراکز درمانی و بیماران بستری نشأت می گیرد، اما گزارش های مردمی حاکی است که این اقلام در خارج داروخانه ها از سوی دلالان به چندین برابر در خارج از شبکه اصلی توزیع به فروش می رسد.

بر اساس آخرین گزارش، دستکم 400 فرد مشکوک به ویروس کرونا در 2 دانشگاه مازندران و بابل بستری شدند که تا به امروز نتیجه آزمایش 42 نفر به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است و سه نفر نیز جان باختند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 749

به "خبرنگاران 10 داروخانه و فروشگاه لوازم بهداشتی محتکر در مازندران پلمب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 10 داروخانه و فروشگاه لوازم بهداشتی محتکر در مازندران پلمب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید