خبرنگاران یزدی ها خدمات مشاوره از 30 خادمیار پزشک آستان قدس دریافت می کنند

به گزارش ورزش من و تو، یزد- خبرنگاران - مسوول دفتر آستان قدس رضوی مستقر در یزد گفت: 30 خادمیار پزشک این نهاد در استان داوطلبانه خدمات مشاوره بهداشتی و درمانی به مردم ارائه می کنند.

خبرنگاران یزدی ها خدمات مشاوره از 30 خادمیار پزشک آستان قدس دریافت می کنند

محمدحسین رحیمی نسب روز سه شنبه در جلسه مسوولان کانون خادمیاران استان اضافه نمود: پزشکان خادم در کانون تخصصی سلامت زیرپوشش فعالیت دارند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از کادر درمانی خط مقدم مبارزه با کرونا، از خادمیاران آستان قدس هستند که از شیوع این بیماری تا به امروز با جدیت در کنار سایر مدافعان سلامت همکاری دارند.

وی با اشاره به فعالیت های این دفتر یادآور شد: تا به امروز 250 هزار عدد ماسک توسط 600 خادمیار رضوی تولید و بین مردم و مراکز بهداشتی و درمانی توزیع شد.

رحیمی نسب از ذبح 50 راس گوسفند و توزیع سه هزار وعده غذای نذری و بسته های تبرکی بین بیماران و کادردرمانی بیمارستان های درگیر با کرونا در استان ،تهیه و توزیع هزار بسته کمک معیشتی برای محرومان خبر داد.

در این نشست مقرر شد طرح ضیافت رضوی با هدف توسعه فرهنگ افطاری ساده در ماه مبارک رمضان با حضور خادمیاران رضوی و همچنین مراسم قرار هشتم تا پایان شرایط شیوع کرونا به صورت مجازی و با استفاده از ظرفیت رسانه ها اجرا شود.

تا به امروز 6 هزار و 700 مرد و زن بعد از ثبت نام و موفقیت در آزمون و شرکت در دوره های آموزشی به عنوان خادمیار با آستان قدس رضوی در یزد همکاری دارند.

10 کانون آستان قدس رضوی در همین تعداد شهرستان های استان یزد فعالیت دارد.

همچنین به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا به امروز 74 هزار و 877 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت 98 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به چهار هزار و 683 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (26 فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور هزار و 574 بیمار جدید مبتلا به کووید19 شناسایی شدند .

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها تا به امروز 48 هزار و 129 نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شدند و سه هزار و 691 تن نیز در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تا به امروز 287 هزار و 359 آزمایش تشخیص کووید19 در 95 آزمایشگاه تشخیصی مورد تایید وزارت بهداشت در کشور انجام شد.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا اضافه نمود: خبر خوش امروز این است که بعد از مدت ها تعداد درگذشتگان بیماری کووید- 19 در 24 ساعت گذشته 2 رقمی شد، امیدواریم با کاهش ترددهای غیرضروری مردم، رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن مردم در روزها و هفته های آینده نیز این فرایند را داشته باشیم و به مدد الهی بتوانیم اپیدمی کرونا را شکست دهیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 914

به "خبرنگاران یزدی ها خدمات مشاوره از 30 خادمیار پزشک آستان قدس دریافت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یزدی ها خدمات مشاوره از 30 خادمیار پزشک آستان قدس دریافت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید