خبرنگاران گوترش: راهبردهای مختلف دولت ها باعث شیوع کرونا شد

به گزارش ورزش من و تو، تهران- خبرنگاران- دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که اقدام ناهماهنگ دولت ها و راهبردهای مختلف آنها برای مقابله با کرونا امکان شیوع بیشتر این ویروس را فراهم کرد.

خبرنگاران گوترش: راهبردهای مختلف دولت ها باعث شیوع کرونا شد

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد آدینه شب در گفت وگو با بی بی سی انگلیسی گفت: دنیا نتوانست در مقابله با کووید19 به شکلی معین و هماهنگ شده گردهم بیاید. هر کشوری با سیاست خود اقدام کرد؛ کشورهای مختلف با چشم اندازهای مختلف، راهبردهای مختلف و این امکان شیوع ویروس را فراهم کرد.

گوترش در پاسخ به این پرسش که آیا منظور او از طرح این مساله تنش جاری میان آمریکا و چین است که باعث عدم هماهنگی در دنیا شد، گفت: واضح است که اکنون راهبری در دنیا نداریم؛ این فقط زمان ممکن است که کشورهای کلیدی در دنیا و قدرت ها مهم دنیای بتوانند گرد هم بیایند.

دبیر کل سازمان ملل در واکنش به ادعای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر عدم موفقیت سازمان دنیای بهداشت در اطلاع رسانی به موقع درباره کووید19 و قطع یاری های اقتصادی واشنگتن به این سازمان، به طور ضمنی از این اقدامات انتقاد کرد.

وی گفت: به باور من ضرورت دارد که منابع سازمان دنیای بهداشت را تا حد ممکن به صورت حدبیشتری حفظ کنیم، چرا که در شرایط کنونی تامین منابع به ویژه برای کشورهای در حال توسعه مهم است. امروز نگرانی مهم من دنیا در حال توسعه است.

ویروس کرونا موسوم به کووید19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

مدیر کل سازمان دنیای بهداشت 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر دنیای شناسایی و اعلام می نماید.

کرونا اکنون تقریبا به همه کشورهای دنیا رسیده و کشورها برای مقابله با شیوع آن قوانین محدودکننده ای وضع نموده اند؛ مدارس و مراکز آموزشی در بیشتر کشورهای دنیا تعطیل شده و آموزش از راه دور جایگزین آموزش حضوری گشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 958

به "خبرنگاران گوترش: راهبردهای مختلف دولت ها باعث شیوع کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گوترش: راهبردهای مختلف دولت ها باعث شیوع کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید