خبرنگاران هشدار شهرداری قم نسبت به تعرض به کانال خاکی پردیسان

به گزارش ورزش من و تو، قم ـ خبرنگاران ـ معاون خدمات شهری شهرداری قم، با اشاره به پنج نقطه آسیب خیز سیلاب پیرامون شهر قم از تصمیم به حفظ کانال خاکی در منطقه پردیسان و جلوگیری از هر گونه تعرض به آن گفت: ایمنی شهر قم در ساخت وسازها جدی گرفته گردد.

خبرنگاران هشدار شهرداری قم نسبت به تعرض به کانال خاکی پردیسان

سید امیر سامع در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: برای یکی دو مورد از این مسائل استانداری قرار است، بودجه های خارج از استان تامین کند، برای 2 مورد دیگر در بالادست منطقه پردیسان در سال های گذشته استانداری و منابع طبیعی بودجه های خارج استان گرفتند.

وی گفت: اقدام های بسیار خوبی را در کنترل روان آب های بالادست منطقه پردیسان انجام داده اند که البته بخشی از این کار به جامانده و ضروری است که انجام بگردد.

وی با اشاره به مسائل پردیسان در زمینه سیلاب ها گفت: بالادست شهرک دانشگاهی پردیسان یکی از نقاط بحران است که یک کانال انتقال در آن جا نیمه کاره مانده است.

وی اضافه نمود: بخشی از این کانال که در بالادست منطقه پردیسان واقع شده است تا شهرک دانشگاهی اجرا شده، اما ادامه آن تا بلوار غدیر و رودخانه انجام نشده و خواهش ما این است که ادامه این رینگ هم تکمیل گردد تا مسئله ای برای پردیسان نداشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم، با اشاره به اینکه مسائل خارج از حریم هم با منابع طبیعی است، توضیح داد: اقدام های لازم در خارج از محدوده نیز با اداره کل راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به ساخت یک کانال خاکی با توجه به تکمیل نبود کانال اصلی در پردیسان گفت: یک سری تعرضاتی به این کانال خاکی هم درگذشته صورت گرفت، ولی با توجه به هماهنگی هایی که با دستگاه های دیگر انجام شد، قرار بر این شد، این کانال خاکی سرجای خودش باقی بماند و هیچ گونه تعرضی به آن نگردد.

وی گفت: اگر دستگاه ها یا برخی از دانشگاه ها بخواهند اقدامی انجام بدهند، به طور حتم اول پیش بینی های لازم برای عبور این سیلابی که چند بار در سال اتفاق می افتد را داشته باشند و در جلسات قرار شد، هیچ دستگاهی به این کانال خاکی تعرضی نداشته باشد و اگر هر دستگاهی تعرض کند، خودش باید مسئولیتش را بر عهده بگیرد.

سامع همچنین با اشاره به تقسیمبندی وظایف دستگاه ها در رابطه با جمع آوری و دفع آب های سطحی اضافه نمود: در مدیریت آب های سطحی در سطح شهر، شهرداری به نوعی محور است و این کار را به یاری دستگاه های دیگر انجام می دهد و دستگاه های دیگر هم وظایفی دارند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت نهرها و رودخانه ها بر عهده آب منطقه ای است، گفت: تعریض و توسعه شبکه فاضلاب نیز که در کنترل آب های سطحی می تواند بسیار موثر باشد، بر عهده آب و فاضلاب استان است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم توضیح داد: یک بخش مهمی سیلاب هایی است که از خارج شهر یعنی از محدوده و حریم و گاهی فاصله 30ـ20 کیلومتری بالادست حریم سیلاب به شهر وارد می گردد.

وی با تاکید بر این که باید علاوه بر کوشش برای برطرف گرفتگی های داخل شهر، در خارج شهر نیز برای جلوگیری از ورود این سیلاب ها به شهر اقدام هایی انجام گردد، گفت: اگر مسائلی پیراشهری را حل کنیم، این اتفاقات برای شهر بسیار کم تر می گردد، به ویژه این که در پنج نقطه از خارج شهر که مشکل اساسی داریم.

وی گفت: در ستاد مدیریت بحران و شورای بحران استان قم جلسات خیلی خوبی داشتیم و تقریبا دستگاه هایی که باید در این حوزه کار بکنند از جمله راه و شهرسازی و منابع طبیعی و اداراتی که در این بخش وظیفه دارند، بازدیدهایی از نقاط آسیب خیز داشتند، ولی انتظاری که داریم این است که در این بخش ها هر چه سریع تر مسائل واقعا حل بگردد.

پردیسان در منطقه هشت شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از منطقه های شهرداری قم تبدیل شد و بیشتر واحدهای مسکن مهر در این منطقه ساخته شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1323

به "خبرنگاران هشدار شهرداری قم نسبت به تعرض به کانال خاکی پردیسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار شهرداری قم نسبت به تعرض به کانال خاکی پردیسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید