خبرنگاران تعداد بیماران مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری 101نفر شد

به گزارش ورزش من و تو، شهرکرد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با مثبت شدن آزمایش 6 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به این ویروس در استان به 101 نفر رسید.

خبرنگاران تعداد بیماران مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری 101نفر شد

مجید شیرانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در استان 13 نفر فوت کردند و تا به امروز61 نفر بهبود یافته و از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع ویروس تا به امروز 481 نفر با علائم حاد تنفسی مشکوک به کرونا در استان شناسایی شده اند، که آزمایش بخش زیادی از این بیماران منفی اعلام شده است.

شیرانی شرح داد: هم اینک 72 بیمار قطعی و مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در روزهای اوج شیوع ویروس کرونا در استان قرار داریم، افزود: تنها راه قطع زنجیره انتقال در خانه ماندن است و با توجه به در پیش بودن روز طبیعت به مردم استان توصیه می شود از تجمع در پارک ها و بوستان ها خودداری کنند.

شیرانی در ادامه با اشاره به غربالگری 85 درصد جمعیت مردم استان در مورد ویروس کرونا، اعلام نمود: از این جمعیت، بیش از 60 هزار نفر از طریق سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir غربالگری شده و مابقی از طریق کارشناسان مرکز بهداشت و از طریق سامانه سیب اجرا شده است.

وی اعلام نمود: چهارمحال و بختیاری در مورد غربالگری مردم جزو 3 استان برتر کشور است.

ویروس کرونا کووید 19 نام دارد، این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ شرایط فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و اجتماعات نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 868

به "خبرنگاران تعداد بیماران مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری 101نفر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد بیماران مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری 101نفر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید