خبرنگاران اولویت فراوری کالاهای داخلی در فضای تحریم

به گزارش ورزش من و تو، شهرری - خبرنگاران - معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: فراوری کالاهای ایرانی در فضای تحریم باید در اولویت حوزه صنعت و فراوری باشد.

خبرنگاران اولویت فراوری کالاهای داخلی در فضای تحریم

به گزارش خبرنگاران، حسین توکلی کجانی عصر یکشنبه در بازدید از سه شرکت فراوریی بخش خاوران شهرستان ری اضافه نمود: در شرایط کنونی ضمن فرهنگ سازی باید همه مردم را به استفاده از کالاهای ایرانی تشویق کنیم.

وی گفت: خوشبختانه در این فضا و شرایط سخت، واحدهای فراوریی و صننعتی بدنبال توسعه و افزایش فراوری هستند.

این مسئول اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یکی از اولویتهای مهم امروز کشور است بنابراین حمایت از فراوریات داخلی و تشویق مردم به استفاده از کالای ایرانی در حوزه بسیار تاثیرگذار است.

معاون استاندار تهران ادامه داد: در مجموعه دولت همه کوشش می نمایند تا موانع و مسائل صنعتگران و فراورینمایندگان رفع گردد و کاربرد اقتصاد مقاومتی در واحدهای فراوریی افزایش یابد.

توکلی افزود: مسئولان واحدهای فراوریی که امروز بازدید کردیم گفتند که پیش از این مواد اولیه محصولاتشان وارداتی بود که خوشبختانه امروز در کنار واحدشان با ایجاد شرکت های فراوری مواد اولیه از واردات بی احتیاج شده اند.

این مسئول گفت: ظرفیت های خوبی در کشور و شهرستان هست که باید از آنها در سالی که به نام جهش فراوری نامگذاری شده حمایت کنیم .

توکلی اضافه نمود: همه دستگاههای اجرایی شهرستان را اولویت بندی کردیم که بتوانند مسایل و مسائل مرتبط با واحدهای فراوریی را به شکل مناسب رفع نمایند.

فرماندار ویژه شهرستان ری عصر روز شنبه از شرکت فرامید فراوری نماینده تخت های ملامینه، صنایع غذایی هانی و فراوری کفش شیما در شهر قیام دشت بخش خاوارن شهرستان بازدید کرد.

شرکت فرامید فراوری نماینده تخت های ملامینه که با 140 نفر کارگر روزانه حدود 2 هزار ورق برای استفاده دکوراسیون ساختمان فراوری می نماید.

تمام مواد اولیه این شرکت در داخل تامین و محصولات آن به عنوان یک کالای لوکس محسوب می گردد و همچنین در این صنعت شرکت فرامید در کشور پیشگام است.

صنایع غذایی و بسته بندی هانی فراوری نماینده مواد غذایی کنسروی در زمینی به مساحت سه هکتار و 220 نفر روزانه 50 هزار پرس غذای کنسروی فراوری و روانه بازار می نماید.

این شرکت با 13 هزار متربع ساختمان و 120 میلیارد تومان گردش اقتصادی سالانه محصولاتش را علاوه بر داخل کشور به کشورهای خارجی بویژه اروپا صادر می نماید.

شرکت فراوری کفش شیما با 900 نفر کار کارگر در 2 شیفت 12 ساعته روازنه 50 هزار جفت کفش فراوری می نماید که 40 درصد فراوریات آن به کشورهای خارجی از جمله کشورهای لیبی ، عراق ، افغانستان و آسیای میانه صادر می گردد.

این شرکت در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع زمین و هفت هزار متر ساختمان 140 نوع کفش فراوری می نماید که 95 درصد مواد اولیه آن در داخل کشور تامین می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1067

به "خبرنگاران اولویت فراوری کالاهای داخلی در فضای تحریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اولویت فراوری کالاهای داخلی در فضای تحریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید