فراوری حسگرهای ضدآتش برای یاری به آتش نشان ها

به گزارش ورزش من و تو، محققان یک شرکت تجاری پیروز به فراوری نوعی حسگر ضدآتش و حساس به حرکت شده اند که از آن می توان برای ردگیری حرکت آتش نشان ها و معدن چیان در محیط های کاری خطرناک استفاده کرد.

فراوری حسگرهای ضدآتش برای یاری به آتش نشان ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مدیکال نیوز، محققان یک شرکت تجاری پیروز به فراوری نوعی حسگر ضدآتش و حساس به حرکت شده اند که از آن می توان برای ردگیری حرکت آتش نشان ها و معدن چیان در محیط های کاری خطرناک استفاده کرد. حسگرهای یادشده قادر به شناسایی سریع موقعیت مکانی تمامی افرادی هستند که در نقاط پرخطر کار می نمایند یا مانند آتش نشان ها برای نجات افراد در معرض سوختن مجبور به ورود به ساختمان های در حال سوختن هستند.

حسگرهای یادشده با هزینه اندکی قابل فراوری بوده و به اندازه باتری های کوچکی هستند که در ساعت ها قرار می گیرند. این حسگرها را می توان به البسه آتش نشانان یا معدنچیان چسباند و از این طریق موقعیت مکانی آنها را یافت.

شرکت مک مستر که این حسگرها را با همکاری بعضی محققان دانشگاهی در آمریکا فراوری نموده، می گوید آنها در اثر اصطکاک با البسه انرژی لازم برای تداوم فعالیت را در خود ذخیره می نمایند و نیازی به شارژ شدن ندارند.

برای فراوری این حسگر از یک نوع هواژل کربنی جدید، بعضی مواد نانوی خاص و غیره استفاده شده است. لازم به ذکر است که این حسگر حتی در دمای 300 درجه سانتیگراد هم می تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 166

به "فراوری حسگرهای ضدآتش برای یاری به آتش نشان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری حسگرهای ضدآتش برای یاری به آتش نشان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید