توصیه های آتش نشانی در اجرای مراسم خیمه سوزی

به گزارش ورزش من و تو، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، توصیه هایی را در خصوص مراسم آتش زدن خیمه ها به شهروندان ارائه کرد.

توصیه های آتش نشانی در اجرای مراسم خیمه سوزی

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام شهرنوشت، جلال ملکی با بیان اینکه ظهر فردا همزمان با عاشورای حسینی، بسیاری از هیئات مذهبی، در خاتمه آیین عزاداری خود اقدام به اجرای مراسم خیمه سوزانی می نمایند که درصورت بی احتیاطی می تواند حادثه ساز گردد، اظهار کرد: در این روز حتی الامکان از مایعات قابل اشتعال و سریع الاشتعال همچون بنزین، نفت، الکل و... استفاده نکنید.

وی با بیان اینکه در صورت استفاده از مایعات قابل اشتعال، آن را به دست بچه ها و یا افراد بی تجربه نسپارید، گفت: مراقب باشید تا مایعات قابل اشتعال به سر، صورت و بدن کسی پاشیده نگردد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه از پرتاب ظروف حاوی مایعات قابل اشتعال اکیدا خودداری کنید، توضیح داد:در نظر داشته باشید که مکان برپایی خیمه ها در مجاورت درختان، خودروها یا زیر بالکن منازل و سیم های برق نباشد.

ملکی ادامه داد: قبل از به آتش کشیدن خیمه ها از نبود افراد به خصوص بچه ها به واسطه کنجکاوی بچه هاه در داخل خیمه ها مطمئن شوید.

وی با بیان اینکه شهروندان از عدم سرایت آتش به اطراف، سقف و دامنه خانه ها و مغازه ها اطمینان حاصل نمایند، اضافه نمود:حتما کپسول های خاموش نماینده و شیلنگ آب در دسترس باشد. بسیاری از آتش سوزی های بزرگ در ابتدا بسیار کوچک بوده و با دقت نظر و عکس العمل سریع از طریق یک خاموش نماینده دستی اطفا می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 328

به "توصیه های آتش نشانی در اجرای مراسم خیمه سوزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های آتش نشانی در اجرای مراسم خیمه سوزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید