توسعه گردشگری روستایی مهمترین برنامه معاونت زنان ریاست جمهوری

به گزارش ورزش من و تو، معاون زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: برای حفظ انسجام اجتماعی و فرهنگی توسعه بوم گردی یا گردشگری روستایی به عنوان اشتغال جایگزین از مهمترین برنامه های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.

توسعه گردشگری روستایی مهمترین برنامه معاونت زنان ریاست جمهوری

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، به منظور بزرگداشت روز جهانی زن روستایی و ارج نهادن به صندلی و نقش زنان روستایی و عشایری کشورمان نخستین همایش ملینقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار با حضور نماینده فائو در ایران، وزیر جهاد کشاورزی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و مسئولان مرتبط حوزه عشایر و روستایی در وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه ها 23 مهر برابر 15 اکتبر، روز جهانی زن روستایی برگزار شد.

معصومه ابتکار در این مراسم با اشاره به اینکه توسعه مشاغل سبز راه چاره مناسبی برای حفظ بقای روستاها و محیط زیست این مناطق است اضافه کرد: در گذشته در روستاهای سنتی پدیده ای به نام پسماند وجود نداشت اما امروز با ظهور پلاستیک شاهد بحران پسماند در روستاها هستیم امروز می توانیم با استفادده از ظرفیت های موجود در جامعه زنان روستایی این بحران را مدیریت کنیم و روستاها را به کارکردهای سنتی بازگردانیم.

وی حفاظت از منابع آب، اجرای طرحهای احیای قناتها، بازیابی آب باران و پسابهای روستایی را از دیگر موارد در بخش نقش آفرینی زنان دانست و اضافه کرد: امروز شاهدیم در بعضی از روستاها زنان با استفاده از انرژی خورشیدی، برق فراوری می نمایند و برق را می فروشند باید با همراهی و همکاری زنان روستایی مدیریت مصرف انرژی را توسعه دهیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان روستایی از اجرای طرح های زیست محیطی و فراوری محصولات سالم کشاورزی به منظور کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی استقبال می نمایند و می توانند در این زمینه پرچمدار باشند.

ابتکار اضافه کرد: باتوجه به اینکه جمعیت زنان تحصیلکرده و شاغل روستایی بیش از مردان است باید از توانمندی های این زنان برای حفظ روستاها و ایجاد مهاجرت معکوس استفاده کنیم.

وی گفت: برای حفظ انسجام اجتماعی و فرهنگی توسعه بوم گردی یا گردشگری روستایی به عنوان اشتغال جایگزین از مهمترین برنامه های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین برتوسعه امکانات آی تی و آی سی تی در مناطق روستایی تاکید نمود و اضافه کرد: فناوری های ارتباطی ابزار نوینی برای زنان روستایی است تا بتوانند محصولات خود را به بازارهای داخلی و جهانی عرضه و ساز و کار مناسبی برای چرخه فراوری تا فروش صادرات طراحی نمایند.

ابتکار آمادگی خود را برای همکاری با وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه فناوریهای اینترنتی و ارتباطی گفت.

وی همچنین از نهایی شدن آیین نامه اجرایی اختصاصی یک میلیارد و 500 میلیون دلار اعتبار توسعه روستایی در دولت اطلاع داد و گفت: این آیین نامه امروز نهایی می گردد و امیدواریم سهم زنان روستایی در این اعتبارات فراموش نگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 459

به "توسعه گردشگری روستایی مهمترین برنامه معاونت زنان ریاست جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری روستایی مهمترین برنامه معاونت زنان ریاست جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید