تقویت بازار سیاه دارو با تجویز غیرمنطقی فاویپیراویر ، کرونا از ویروس ترامپ خطرناک تر نیست

به گزارش ورزش من و تو، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه هنوز نتایج قطعی اثر داروی فاویپیراویر برای درمان کرونا ثابت نشده است، گفت: تجویز آن توسط بعضی پزشکان باعث مراجعه بیمار به بازار سیاه می گردد.

تقویت بازار سیاه دارو با تجویز غیرمنطقی فاویپیراویر ، کرونا از ویروس ترامپ خطرناک تر نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، کیانوش جهانپور اظهار کرد: هنوز نتایج قطعی این دارو برای درمان کرونا ثابت نشده و تا زمانی که که نتایج مطالعات در کشور ما به تأیید کمیته علمی وزارت بهداشت نرسد، تجویز آن توصیه نمی گردد و تجویز آن توسط بعضی پزشکان باعث مراجعه بیمار به بازار سیاه می گردد و داروهای بازار سیاه تقلبی می توانند عواقب ناگواری برای بیماران مبتلا به کرونا داشته باشند.

جهانپور در بخش دیگری از صحبتش به سازمان جهانی بهداشت اشاره نمود و با بیان این که نباید این سازمان را وارد مقوله سیاسی کنیم و به اظهارات سیاستمداران دامن بزنیم، گفت: این سازمان، یک سازمان بین المللی غیرسیاسی است و همکاری های ما با این سازمان ادامه خواهد داشت. و اگر برای مقابله با بیماری کرونا بخواهیم در قالب مسئولیت مشترک، اقدام مشترک داشته باشیم، اظهارات آقای ترامپ برهم زننده این رویکرد خواهد بود و درواقع کرونا از ویروس دونالد ترامپ خطرناک تر نیست.

وی گفت: ما همکاری مان را با سازمان بهداشت جهانی به صورت تنگاتنگ ادامه می دهیم. ارزیابی ما از همکاری با سازمان بهداشت جهانی سیاسی نیست. نشانه ای هم از اقدامات سیاسی ندیدیم. اما اظهارات مقامات آمریکایی با مسئولیت مشترک همه کشورها تنقاض دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 899

به "تقویت بازار سیاه دارو با تجویز غیرمنطقی فاویپیراویر ، کرونا از ویروس ترامپ خطرناک تر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت بازار سیاه دارو با تجویز غیرمنطقی فاویپیراویر ، کرونا از ویروس ترامپ خطرناک تر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید