تشدید کنترل های مرزی خطای سیاسی اتریش است

به گزارش ورزش من و تو، رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات ها در مجلس اروپا تصمیمات اتریش برای تشدید کنترل های مرزی علیه پناهندگان در گذرگاه خود با ایتالیا را خطا دانسته و خواهان اصلاح سیستم پناهندگی دوبلین اروپایی شد.

تشدید کنترل های مرزی خطای سیاسی اتریش است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گیانی پیتلا، رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات ها در مجلس اروپا در مصاحبه با روزنامه تاگس اشپیگل، به تصمیمات اتریش برای کنترل گذرگاه مرزی خود با ایتالیا (برنر) شدیدا انتقاد وارد نموده و توضیح داد که این یک خطای سیاسی است که دولت اتریش در این راستا کار می نماید که یک مانع پیشگیرانه علیه پناهندگان ایجاد کند. نیازی به این کار نیست. چنین کنترل هایی به تنش های جدید در اروپا می انجامد.

وی در ادامه تاکید نمود: ابتدا باید کمیسیون اروپایی این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهد که آیا چنین تصمیمی با قوانین شنگن و ارزش های اروپایی منطبق است. اگر کمیسیون اروپایی به این نتیجه برسد که دولت اتریش به هر روشی قوانین اروپایی را نقض نموده است بنابراین باید یک پرونده نقض قرارداد اروپایی باز گردد.

این نماینده بلند پایه مجلس اروپا در بخش دیگری از این مصاحبه خواهان اصلاح سیستم دوبلین شده و دیگر آن را قابل دفاع ندانسته و گفت: من از این پیشنهاد کمیسیون اروپایی که یک سیستم توزیع کاملا جدید پناهندگان در اتحادیه اروپا را پیش بینی می نماید حمایت می کنم.

وی همچنین خواهان شکل دریافت توافقی مشابه با توافق ترکیه با کشورهای آفریقایی بر سر مسئله پناهندگان شده و همچنین حضور ناتو در سواحل لیبی برای مبارزه با قاچاقچیان را در صورت درخواست دولت لیبی مفید دانست.

پیتلا در ادامه ترکیه را از برآوردن 72 شرط برای تسهیل ویزا برای شهروندانش دور دانسته و بر لزوم برآورده شدن همه شرایط از طرف آنکارا برای این منظور تاکید نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 666

به "تشدید کنترل های مرزی خطای سیاسی اتریش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید کنترل های مرزی خطای سیاسی اتریش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید