تشدید فشار ها برای تشکیل دولت جدید لبنان پیش از ریاست جمهوری بایدن

به گزارش ورزش من و تو، بعضی گزارش های رسانه ای از تشدید فشار برای تشکیل دولت جدید لبنان بدون در نظر دریافت خواسته های حزب الله حاکی است.

تشدید فشار ها برای تشکیل دولت جدید لبنان پیش از ریاست جمهوری بایدن

یک روزنامه کویتی مدعی شد فشار ها بر جنبش حزب الله و رئیس جریان آزاد ملی برای تشکیل دولت جدید لبنان پیش از شروع دوره ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا تشدید شده است.

روزنامه الانباء خاطرنشان کرد هدف از تشدید فشار ها برای تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید در لبنان اینست که کابینه جدید بدون لحاظ کردن خواسته های حزب الله و جریان آزاد ملی تشکیل گردد.

پیشتر سعد الحریری، مامور جدید تشکیل کابینه لبنان منکر فشار های آمریکا برای حذف گزینه های وابسته به جنبش حزب الله در دولت جدید بیروت شده بود. بنا به اعلام بعضی منابع نزدیک به حزب الله، سعد حریری خاطرنشان کرد فشاری از سوی آمریکا برای جلوگیری از حضور حزب الله در دولت جدید لبنان وجود ندارد. حریری که از سوی رئیس جمهور لبنان اخیرا مامور تشکیل کابینه شد، اطمینان خاطر داد که حتی به صورت غیر مستقیم چنین فشاری از سوی آمریکا مطرح نیست.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نیز روز شنبه در گزارشی خاطرنشان کرد که تشکیل دولت جدید در لبنان چشم انتظار شروع ریاست جمهوری جو بایدن است و ملاقات اخیر میشل عون، رئیس جمهور لبنان و سعد حریری، نخست وزیر مکلف به نوعی از به تعویق افتادن فرایند تشکیل دولت تا بعد از تعطیلات سال نو میلادی خبر می دهد.

سعد حریری رئیس جریان المستقبل است و در یکم آبان ماه مأمور تشکیل دولت جدید لبنان انتخاب شد. پس از گذشت هفته ها، سعد حریری همچنان در نهایی کردن کابینه خود ناموفق بوده است.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1362

به "تشدید فشار ها برای تشکیل دولت جدید لبنان پیش از ریاست جمهوری بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید فشار ها برای تشکیل دولت جدید لبنان پیش از ریاست جمهوری بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید