بیاتی نیا: مجیدی نباید نگران غیبت دیاباته در دربی باشد، باید مثل کره و ژاپن باشیم نه چین

به گزارش ورزش من و تو، کارشناس فوتبال ایران اعتقاد دارد که استقلال بازیکنان توانمندی دارد که می توانند در ملاقات روز پنجشنبه با پرسپولیس جای خالی دیابانه را پر نمایند.

بیاتی نیا: مجیدی نباید نگران غیبت دیاباته در دربی باشد، باید مثل کره و ژاپن باشیم نه چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

محسن بیاتی نیا در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص ملاقات تیم های استقلال و نفت مسجد سلیمان که با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان فرهاد مجیدی به اتمام رسید گفت: یکی از بازی های خوب لیگ را شاهد بودیم. استقلال به خاطر خستگی که به خاطر دو بازی آسیایی نصیبش شده بود و همچنین دربی ترجیح داده بود در این مسابقه به بعضی از شاگردانش استراحت دهد که البته فرهاد خیلی زود متوجه شد نباید این بازی را قربانی دربی کند و ترکیب تیمش را تغییر داد و به نتیجه هم رسید.

وی اضافه کرد: مصدومیت دیاباته در ابتدا شوک سنگینی به استقلال وارد کرد اما بازیکنان جانشین او نشان دادند که توانایی بالایی دارند. مجیدی نباید نگران غیبت دیاباته در دربی باشد چرا که مهاجمان خوبی در اختیار دارد که شاید سبک بازی شان مثل دیاباته نباشد اما نفرات توانمندی هستند. آنها این مسئله را به خوبی در بازی با نفت مسجد سلیمان ثابت کردند.

کارشناس فوتبال ایران با تمجید از تیم نفت مسجد سلیمان اعلام کرد: نفت برخلاف تصور در این بازی سعی داشت با بازی مالکانه فزونی خود را بر حریف دیکته کند و در بیشتر دقایق بازی هم بر توپ و میدان تسلط داشت. در اواخر بازی مهدی تارتار از کنار زمین به شاگردانش می گفت با بازی زمینی و کارهای ترکیبی به دروازه حریف برسند و خبری از بازی انتحاری و بِکش زیرش نبود. این واقعا نکته ای بود که باید به آن پرداخت. شاید دوره مربیانی که با بکش زیرش به دنبال نتیجه بودند در فوتبال ما به اتمام رسیده و امثال مهدی تارتار به دنبال این هستند که با شیوه های روز جهان تیم های شان را به جلو حرکت دهند. نفتی ها جلوی تیم خوب استقلال اصلا چهره یک تیم بازنده را نداشتند و هرگز به ضد فوتبال روی نیاوردند.

بیاتی نیا با تاکید بر اینکه شاید بهتر باشد فوتبال کشورمان به مربیان جوان اعتماد کند، گفت: اصلا مخالف حضور مربیان خارجی خوب در ایران نیستم اما با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد باید به شکل دیگری عمل کرد. بعضی اوقات محدودیت ها باعث می گردد که شما پیشرفت نموده به نوعی کوشش بیشتری کنید تا زنده بمانید. کشور چین را مثال می زنم که روی آورده به مربیان طراز اول جهان و امثال لیپی را برای چند سال در تیم ملی کشورش و باشگا های بزرگ خود استخدام کرد اما سود آنچنانی نبرد و می بینیم فوتبال چین آن طور که باید پیشرفتی ننموده است. در عوض کشورهای کره و ژاپن زیر ساخت های خود را برای پیشرفت فراهم کردند. مربیان جوانی را تربیت نموده و به کار گرفتند و نتیجه اش این شد که همه افتخارات تیم های باشگاهی و ملی شان با مربیان داخلی رقم خورد. کاری که امیدوارم در فوتبال کشورمان انجام و به مربیان جوان و با استعدادی که با علم روز فوتبال آشنایی دارند اعتماد گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 654

به "بیاتی نیا: مجیدی نباید نگران غیبت دیاباته در دربی باشد، باید مثل کره و ژاپن باشیم نه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیاتی نیا: مجیدی نباید نگران غیبت دیاباته در دربی باشد، باید مثل کره و ژاپن باشیم نه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید