آنالیز تاثیر سهمیه بندی بنزین بر کاهش آلودگی هوای کرمانشاه

به گزارش ورزش من و تو، معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از کاهش آلودگی هوا در نقاط کلیدی شهر کرمانشاه به دنبال اصلاح قیمت بنزین اطلاع داد.

آنالیز تاثیر سهمیه بندی بنزین بر کاهش آلودگی هوای کرمانشاه

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، آذر ولی زاده با اشاره به گذشت چند روز از سهمیه بندی بنزین و کاهش مصرف بنزین، اظهار کرد: ایستگاه های پایش آنلاین آلودگی ما نشان می دهد میزان آلودگی هوا با اجرای این طرح در شهر کرمانشاه و در نقاط کلیدی کمتر شده است.

وی ادامه داد: این نقاط کلیدی مناطقی از سطح شهر هستند که در شرایط معمول میزان تردد خودرو و ترافیک و در نتیجه تمرکز آلودگی هوا در آنجا بیشتر است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه برای معین شرایط آلودگی هوا چهار گاز اصلی ساکس، ناکس، ازن و منواکسیدکربن و همچنین مواد آلی فرار نیز آنالیز می گردد، تاکید نمود: در میزان همه این آلاینده ها کاهش داشته ایم که رقم دقیق آن نیازمند کار کارشناسی بیشتر است که هم اکنون در حال اجرا می باشد.

ولی زاده گفت: عامل دیگری که به عنوان آلاینده آنالیز می گردد شرایط آلودگی صوتی است که در این بخش نیز کاهش داشتیم.

وی از سهم بیش از 70 درصدی خودروهای فرسوده در آلودگی هوای شهر کرمانشاه در شرایط عادی یاد کرد و گفت: با اجرای سهمیه بندی بنزین بسیاری از خودروهای تک سرنشین در خانه ها می ماند و همین امر باعث کاهش فراوری آلودگی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 578

به "آنالیز تاثیر سهمیه بندی بنزین بر کاهش آلودگی هوای کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز تاثیر سهمیه بندی بنزین بر کاهش آلودگی هوای کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید