بالا دریافت مناقشات بودجه ای در اتحادیه اروپا، درخواست آلمان از مجارستان و لهستان برای پس دریافت وتو

به گزارش ورزش من و تو، بعد از وتوی مجارستان و لهستان علیه طرح بودجه اروپا، آلمان از این کشورها خواست که دست از این رویکرد خود بردارند و لوکزامبورگ هم مقاومت بروکسل در برابر این کشورها و کوتاه نیامدن در برابر آنها را درخواست نموده است.

بالا دریافت مناقشات بودجه ای در اتحادیه اروپا، درخواست آلمان از مجارستان و لهستان برای پس دریافت وتو

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا در سال 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کشورهای لهستان ومجاستان روز گذشته همان طور که قبلا اعلام نموده بودند طرح بودجه اتحادیه اروپا تا سال 2027 و بسته یاریی کرونایی نهفته در آن برای احیای اقتصادی کشورهای بحران زده در دوران بحران کرونا را وتو کردند.

برای تصویب این طرح بودجه ای و اقتصادی رای موافق 27 عضو اتحادیه اروپا ضروری است. به این ترتیب طرح اضطراری یاری های کرونایی میلیاردی اتحادیه اروپا برای یاری به کشورهای بحران زده کرونایی هم فعلا گرفتار بن بست شد.

با عملی شدن تهدید این دو کشور اروپای شرقی، یک بحران تازه در اتحادیه اروپا ایجاد شده است. کلیات بودجه ویژه اتحادیه اروپا برای احیای اقتصاد و بازارهای کشورهای عضو، ماه ژوئیه و پس از چهار شبانه روز رایزنی فشرده تصویب شده بود.

براساس یک مصوبه اتحادیه اروپا، این امکان وجود دارد که دولت های ناقض حاکمیت قانون در اروپا از بسته های یاری اقتصادی بروکسل محروم شوند.

دولت آلمان حالا از مجارستان و لهستان درخواست نموده که دست از این تحریم بودجه اتحادیه اروپا که جلوی یاری های اقتصادی کرونایی به اعضاء را هم می گیرد بردارند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مایکل رات، معاون وزیر امور خارجه آلمان اعلام نمود: حالا زمان وتو کردن نیست بلکه زمان اقدامات سریع در روح همبستگی است. وی تاکید نمود که با توجه به پیامدهای اقتصادی و اجتماعی کرونا یاری های اقتصادی باید هر چه سریع تر پرداخت گردد.

هنوز تعیین نیست که اتحادیه اروپا چگونه می خواهد این بن بست بودجه ای را برطرف کند.

مایکل رات اعلام نمود که آلمان به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا سرسختانه برای حل این مسئله کار می نماید.

دولت های لهستان و مجارستان از محافظه کارترین کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می فرایند. شرایط آزادی بیان، استقلال دستگاه قضایی، و پناهجویان و مهاجران در این دو کشور بارها مورد انتقاد اتحادیه اروپا و سازمان های مدافع حقوق بشر قرار گرفته است.

مجارستان و لهستن در اعتراض به رویکرد جدید اتحادیه اروپا درباره اعمال مجازات برای نقض کنندگان حاکمیت قانون در اتحادیه اروپا و محروم کردن آن ها از یاری های اقتصادی اروپا طرح بودجه اروپایی را وتو کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اتحادیه اروپا در طرح بودجه ای دراز مدت خود برای اروپا یک بسته یاریی تا 750 میلیارد یورویی را برای یاری به احیای اقتصادی کشورهای بحران زده در دوران کرونا اختصاص داده بود.

در این میان ین آزلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ هم اعلام نموده که اتحادیه اروپا نباید در برابر مجارستان و لهستان کوتاه بیاید.

وی در گفتگویی با یک رسانه آلمانی اعلام نمود که اگر حالا اتحادیه اروپا کوتاه بیاید به ارزش های خود خیانت نموده است. وی گفت: اتحادیه اروپا باید محکم بایستد و ساز و کار حاکمیت قانون را متزلزل نکند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1270

به "بالا دریافت مناقشات بودجه ای در اتحادیه اروپا، درخواست آلمان از مجارستان و لهستان برای پس دریافت وتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالا دریافت مناقشات بودجه ای در اتحادیه اروپا، درخواست آلمان از مجارستان و لهستان برای پس دریافت وتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید