افراد مشکوک به کرونا به سایت سلامت سر بزنند

به گزارش ورزش من و تو، وزارت بهداشت به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد در مقابل بیماری کرونا، سایت سلامت را راه اندازی نموده است.

افراد مشکوک به کرونا به سایت سلامت سر بزنند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران این روز ها که ویروس کرونا دغدغه اصلی تمامی مردم کشور شده است، بسکمک از افراد هنوز نمی دانند دربرابر بروز تب، سرفه و سایر علائم سرماخوردگی باید چه واکنشی داشته باشند و چه زمانی برای مراجعه به پزشک اقدام نمایند.

ایاد بهادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره سایت سلامت و تکمیل پرسشنامه بیماری کووید 19، اظهار کرد: وزارت بهداشت به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامع در مقابل بیماری کرونا، اقدام به ایجاد پرسشنامه ای در سایت salamat.gov.ir نموده است.

وی اضافه نمود:هموطنان می توانند با ورود اطلاعات صحیح در این پرسشنامه، نظام سلامت را در جهت شکست ویروس کرونا کمک نمایند.

بهادری با بیان این نکته که پس از تکمیل پرسشنامه مذکور، چنانچه فرد مشکوک به ابتلا به ویروس شناسایی گردد، پیگیری و مراقبت های لازم به وسیله واحد های بهداشتی صورت خواهد پذیرفت، اضافه نمود: پس از پاسخگویی به سوالات مربوط به غربالگری کووید 19، سیستم افراد را به یکی از پایگاه های بهداشتی نزدیک محل سکونت تحت پوشش معرفی می نماید.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیح داد: همزمان اطلاعات پرسشنامه برای مراقب سلامت پایگاه مذکور ارسال می گردد تا مراقب سلامت اقدامات مورد احتیاج را بر اساس علائم خود اظهاری شده توسط فرد را انجام دهد.

وی اضافه نمود: در صورت احتیاج پس از پیگیری مراقب سلامت، این شخص در صورت داشتن علائم به یکی از مراکز خدمات جامع سلامت و یا در صورت وجود علائم حاد به یکی از بیمارستان های منتخب ارجاع می گردد تا پیگیری های بعدی توسط پزشک و رابط بهداشتی بیمارستان صورت پذیرد.

بهادری یادآور شد: در صورت تشخیص پزشک جهت دریافت دارو یا استراحت در منزل، مراقب سلامت پایگاه موظف است به صورت روزانه پیگیری تلفنی فرد را اغاز کند و تا 5 مرحله این پیگیری ها ادامه خواهد یافت در صورتیکه در طی این پیگیری ها، شرایط بیمار نسبت به شرایط و پیگیری های قبلی رو به وخامت رود، مراحل پیشگفت تکرار خواهد شد.

مراقبین سلامت جهت رعایت مسائل امنیتی و پیشگیری از سو استفاده سودجویان با شماره 4030 با بیماران تماس خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 834

به "افراد مشکوک به کرونا به سایت سلامت سر بزنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد مشکوک به کرونا به سایت سلامت سر بزنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید