اصرار بر انتخاب چشم بسته شهردار ، ارائه لیست 11 نفره

به گزارش ورزش من و تو، به گزارش خبرنگاران، همانطور که حدس زده می شد سومین جلسه انتخاب شهردار کرمانشاه هم بی نتیجه ماند و هفتادوسومین جلسه شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز با کشمکش بر سر انتخاب شهردار به سرانجام رسید.

اصرار بر انتخاب چشم بسته شهردار ، ارائه لیست 11 نفره

در ابتدای جلسه رسول آزادی رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه با اصرار بر انتخاب هرچه سریعتر شهردار موضوع امیری تنها گزینه کاندید گردیده برای پست شهردار را پیش کشید و از اعضا خواست تا مخالفت یا موافقت برای رای گیری در مورد معین تکلیف این موضوع را اعلام نمایند.

سیدحجت اله موسوی اجاق در ادامه با اشاره به یک لیست 11 نفره پیشنهاد گردیده از سوی اعضای شورا گفت: باید سوابق این افراد آنالیز گردد؛ از طرفی معتقدم که انتخاب شهردار با سرعت و حداکثر دقت باید انجام گردد.

مازیار رضایی دیگر عضو شورای شهر در ادامه گفت: آنالیز افراد مطرح گردیده باید منوط به معین تکلیف امیری باشد، قرار نبود آنالیز این گزینه ها با امیری همزمان باشد و در کنار امیری فرد دیگری مطرح گردد!

برخی از اعضا با رای گیری در مورد معین تکلیف امیری موافق، برخی مخالف و برخی ممتنع بودند.

امضا کردیم باید پای امضاهایمان هم بمانیم!

سید پیمان موسوی هم گفت: اگر قرار است امیری تنها کاندید باشد چرا بحث بقیه مطرح شد؛ اینجا برای یک میلیون نفر داریم تصمیم گیری می کنیم فرصت آزمون و خطا نداریم سیستم کرمانشاه هم با استانهای دیگر متفاوت است.

وی اضافه نمود: لیستی برای آنالیز ارائه گردیده است و به نظرم باید از افرادی استفاه کنیم که حداقل سابقه سرپرستی یا شهردار شدن را دارند.

ابراهیم مرادی سخنگوی شورای شهر هم از امیری خواست که تجدیدنظر کند از شهردار شدن انصراف دهد چون در شورا به وی بیشتر نیاز دارند.

سالار احمدزاده در اعلام نظر خود برای رای گیری توضیح داد: هم موافق رای گیری و هم موافق امیری هستم.

این موضع گیری قاطع باعث انتقاد سیدحجت اله موسوی اجاق شد و وی از احمدزاده پرسید چرا امیری در اولویت است که احمدزاده گفت: ما امضا نموده ایم و مرد باید پای امضایش بایستد، ما شهر را داریم با دست خودمان نابود می کنیم.

وی توضیح داد: آرش رضایی (شهردار سابق و مستعفی) وقتی فهمید دارند برایش امضا جمع می نمایند کنار کشید و رفت!

این عضو شورای اسلامی بیان داشت: در سنوات گذشته هم لیست ارائه می شد اما نفر را در ذهنمان داشتیم!

سیدپیمان موسوی هم در پاسخ به صحبت های احمدزاده گفت: ما امضا کردیم اما امیری نگفت می خواهم شهردار شوم؛ یکی از همکاران شورای شهر گفت نظرتان در مورد شهردار شدن امیری چیست که گفتیم باید آنالیز گردد.

رییس شورای شهر: شورای شهر برای کرمانشاه مضر است

آزادی رییس شورای شهر که بارها اعضا را به آرامش دعوت می کرد این بار خودش با لحنی تند گفت: شورای شهر برای کرمانشاه مضر است و هیچ کاری تا به حال برای مردم ننموده اند.

با تنش ایجاد گردیده کامران ملکی گفت که برخی از اعضا پیشنهاد دادند که جلسه غیرعلنی گردد که با اعتراض خبرنگاران اعضا هم این موضوع را رد کردند و جلسه ادامه یافت.

آزادی گفت: من با رضایی موافق نبودم؛ برخی ها می گویند من عمدا از شهردار شدن امیری حمایت می کنم تا با رفتن وی به شهرداری در دوره بعد ریاست شورای شهر نباشد، اما ریاست شورا به جز زحمت چیزی نداشته است.

شرط من برای شهردار شدن حمایت قاطع با 10 رای اعضای شوراست

غلامرضا امیری هم در ادامه بیان داشت: شان من خیلی بیشتر از این است، برخی ها پیشنهاد دادند که شهردار بشوم با مشورت دوستان قبول کردم و آزادی هم گفت به خاطر قاطعیتی که شما دارید من با شما موافقم.

وی خاطرنشان کرد که من کاندید هستم در همین جلسه رای گیری کنید؛ رای حداقل 10 نفر برای من باارزش تر است چون برای برقراری ارتباط با مسئولان قدرت بیشتری دارم.

کاندید پست شهرداری کرمانشاه علت کاندید شدنش را تجربه 20 ساله و شناخت پرسنل برشمرد و اضافه نمود: من اگر شهردار شوم یک شهرداری ورشکسته را تحویل می گیرم؛ شرط من برای شهردار شدن حمایت قاطع با 10 رای اعضای شوراست.

در ادامه طیب حیدری خطاب به امیری گفت: مگر شما نگفتید من باید شهردار 11 نفر از اعضای شورای شهر باشم و یکبار هم خاطرنشان کردید که حداقل هشت رای می خواهید؛ شما با 6 رای هم شهردار می شوید اما آیا حاضرید با این 6 رای شهردار شوید؟

امیری در پاسخ به وی توضیح داد: قطعا نمی شوم، من نیامده ام به هر شکلی شهردار شوم.

پای استاندار به انتخاب شهردار باز شد

در ادامه نوبت به سیداحسان احسانی رسید که وی گفت: فردا جلسه ای با حضور استاندار و معاون امور عمرانی وی ترتیب داده گردیده که بهتر است برای رای گیری عجله نکنیم و نظرات مشورتی آنها را هم بشنویم.

وی با اشاره به لیست 11 نفره پیشنهادی برای شهردار اضافه نمود: نفراتی که هنوز نیامده اند و برنامه ای هم نداده اند و حتی در بین این افراد هستند کسانی که حتی خودشان هم در جریان نیستند چطور از ما می خواهند شهردار را انتخاب کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه اضافه نمود: در دوره قبل هم اگر لیستی بوده از طرف دبیرخانه تماس می دریافتد بعد از آن با احترام مکتوب دعوتنامه ارسال می شد هم شان افراد و هم شورا رعایت می شد؛ بنده هم مصر هستم زودتر انتخاب گردد اما مخالف امیری نبوده و نیستم.

از اعضا اصرار از امیری انکار /ابتکار شورای شهری ها با رای گیری شفاهی

در حالی که برخی اعضا بر انصراف امیری اصرار داشتند اما وی همچنان پای حرفش ماند و خاطرنشان کرد انصراف نمی دهم.

حیدری خواست با رای گیری شفاهی موضع اعضا در برابر شهردار شدن امیری معین گردد، چون اگر رای گیری گردد امکان دارد شهردار نگردد.

امیری در ادامه رو به اعضا گفت: اگر شهردار شوم به حرف هیچکس گوش نمی دهم اگر با این مشکل دارید بگویید!

کاندید پست شهردار کرمانشاه در ادامه از اعضا خواست که راجع به وی تنها تصمیم گیری نمایند.

مازیار رضایی دقایقی قبل از خاتمه جلسه با اعلام اینکه به نظر من رای گیری نمی گردد و اگر شد نظر من مثبت است جلسه را ترک کرد.

در ادامه با بالا دریافت بحث بین اعضا برای انصراف امیری 6 نفر از اعضا خواهان غیرعلنی شدن جلسه شدند.

اما غیرعلنی شدن جلسه طولی نکشید و دقایقی بعد اعضا هم جلسه را ترک کردنند و به چهارشنبه هفته جاری موکول شد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 15 شهریور 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 14

به "اصرار بر انتخاب چشم بسته شهردار ، ارائه لیست 11 نفره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصرار بر انتخاب چشم بسته شهردار ، ارائه لیست 11 نفره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید