استفان والت: ترامپ برای ماندن در قدرت همه کار می نماید

به گزارش ورزش من و تو، به گزارش خبرنگاران، هشت صبح نوشت: تحلیل درباره دنیای پس از کرونا در رسانه های آمریکایی همچنان ادامه دارد.

استفان والت: ترامپ برای ماندن در قدرت همه کار می نماید

در تازه ترین تحلیل در این باره، استفان والت، استاد پرآوازه روابط بین الملل در فارین پالیسی نوشت: از زمان انتخاب ترامپ چندین بار روندهای نگران نماینده ای که توسط او ایجاد شده را شرح داده ام. نادیده دریافت این هشدارها دقیقاً مانند واکنش غیرمسؤولانه ترامپ به کرونا می تواند فاجعه آفرین باشد. وی اضافه نمود: ترامپ در گذشته قادر بود خشم مردم را مدیریت کند و برای کاستی ها مقصرتراشی کند.

اما حتی آمارهای دروغین فاکس نیوز نمی تواند آمار تصاعدی مرگ ومیرها، زوال مالی و خودخواهی همیشگی ترامپ در دوره اضطرار ملی را بپوشاند. واکنش شرم آور دولت به شیوع کرونا در ناو هواپیمابر تئودور روزولت شاهد دیگری بود که ترامپ هیچ ایده ای درباره چگونگی انتخاب مسؤولان در هر سطحی را ندارد. استاد روابط بین الملل اضافه نمود: ترامپ هرکاری می نماید تا بعد از نوامبر هم در سمت خود باقی بماند، حتی اگر احتیاج باشد در روندهای دموکراتیک تعمدا خرابکاری کند. ما می دانیم که تعهد ترامپ به اصول اساسی دموکراسی بسیار ناچیز است. پیشینه شغلی وی نشان می دهد او قانون را به عنوان ناظر بر قدرت یا یک اصل مهم در دموکراسی نمی بیند، بلکه آن را به عنوان یک چماق که می توان علیه دشمنان به کار برد، می بیند.

استفان والت اضافه نمود: وی بارها ارادت خود به رهبران اقتدارگرا را ابراز نموده است. او همچنین افراد مستقل و متخصص را اخراج و جای آنها را با وفادارانش پر نموده است. بدون شک ترامپ به یاد می آورد چگونه با شعار Lock Her Up (بندازیدش زندان) هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی اش را هدف قرار داد و حالا طبیعی است که بسیاری از مردم احساسات مشابهی نسبت به او داشته باشند. وی اضافه نمود: اقدام دیگر او برای حفظ قدرت، برگزاری انتخابات در ایالت ویسکانسین در بحبوحه شیوع کرونا بود. در نتیجه به دلیل مقررات منع آمدوشد در آمریکا، هزاران نفر برای حفاظت از سلامتی شان رأی ندادند و از حق رأی محروم شدند. این اتفاقات در میانه عظیم ترین بحران ملی تاریخ آمریکا رخ می دهد؛ بحرانی که قربانیانش از جنگ کره و ویتنام بیشتر و خسارات مالی آن از دوران رکود عظیم سنگین تر خواهد شد. اگر در این جهت جمهوری خواستار و هواداران ترامپ، از او حمایت نمایند، ایالات متحده وارد بحرانی می گردد که تعیین نیست به کدام سمت خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 924

به "استفان والت: ترامپ برای ماندن در قدرت همه کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفان والت: ترامپ برای ماندن در قدرت همه کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید