ارسال کتاب های آموزشی گام بعدی عربستان پس از احداث دانشگاه در افغانستان

به گزارش ورزش من و تو، در حالیکه بعضی علمای افغانستان از گسترش وهابیت و افراطی گری در این کشور ابراز نگرانی می نمایند عربستان پس از احداث یک دانشگاه علوم دینی با ارسال کتاب های آموزشی گام بعدی را برداشت.

ارسال کتاب های آموزشی گام بعدی عربستان پس از احداث دانشگاه در افغانستان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزارت آموزش و پرورش افغانستان اظهار داشت که تفاهم نامه یاری عربستان سعودی به ارزش حدود 500 هزار دلار بین این وزارتخانه و سفارت عربستان در کابل به امضا رسید.

نوریه نزهت سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افغانستان به کلید گفت که براساس این تفاهم نامه 99 هزار جلد کتاب آموزشی، تجهیزات برای کلاس های درسی و 8 دستگاه خودرو به این وزارتخانه اهدا خواهد شد.

گزارش می افزاید که این کتاب های درسی در ابتدا در ولایت ننگرهار، هرات و ولایت های همجوار آن ها توزیع خواهد شد.

وزارت معارف همچنین تاکید می نماید که در نظر است تا این کتاب ها به همه مراکز آموزشی تعلیمات اسلامی در افغانستان ارسال گردد.

عربستان در حالی توزیع 99 هزار جلد کتاب آموزشی را در افغانستان کلید زده که پیش از این نیز همزمان با گسترش فعالیت های داعش در ننگرهار پروژه ساخت یک دانشگاه عظیم را در این ولایت شروع نموده بود.

این اقدام در حالی صورت گرفت که پیشتر نیز بعضی از علمای افغانستان از تدریس دروس وهابیت در مدارس این کشور ابراز نگرانی نموده و از کابل خواسته بودند تا از فعالیت مدارس دینی مروج وهابیت جلوگیری کند.

کارشناسان بر این باورند که عربستان سعودی به وسیله ایجاد دانشگاه و توزیع کتاب های آموزشی برای ترویج افکار وهابیت در افغانستان کوشش می نماید زیرا گروه های تکفیری جایگاهی بین مردم افغانستان ندارند و به همین دلیل حکام سعودی و بعضی از کشورهای عربی در کوششند تا پایگاه فکری برای جریان های تکفیری ایجاد نمایند.

پروژه ساخت دانشگاه عظیم اسلامی از سوی عربستان سعودی در راستای ترویج عقاید وهابیت سال 1392 به دولت افغانستان پیشنهاد شد و مقامات کابل نیز با استقبال از این طرح بیش از یک هزار جریب زمین دولتی در ننگرهار را به ساخت این دانشگاه اختصاص داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1003

به "ارسال کتاب های آموزشی گام بعدی عربستان پس از احداث دانشگاه در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال کتاب های آموزشی گام بعدی عربستان پس از احداث دانشگاه در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید