اختصاص اعتبار برای شناسایی آثار تاریخی شهرستان ایوان

به گزارش ورزش من و تو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از انجام عملیات بررسی و شناسایی ثبت آثار تاریخی شهرستان ایوان خبر داد.

اختصاص اعتبار برای شناسایی آثار تاریخی شهرستان ایوان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات بررسی و شناسایی ثبت آثار تاریخی شهرستان ایوان با اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی انجام می شود.

او افزود: از جمله عملیات بررسی و شناسایی شهرستان ایوان می توان به بررسی میدانی و جمع آوری مستندات و مدارک فنی - تهیه حداقل 10 تصویر از اثر - تهیه و تکمیل پرونده ثبت اثر بر اساس فرمت ابلاغی سازمان مرکزی - نقشه برداری اثر جهت مشخص عرصه پیشنهادی اشاره کرد.

شنبه زاده شرح داد: این آثار باستانی در سطح شهرستان ایوان شناسایی و در صورت ثبت مزایایی از جمله بازسازی، مرمت و بهسازی به آنها تعلق می گیرد و هر شهرستانی که آثار ثبت شده بیشتری را دارا باشد از اعتبارات و حفاظت زیادی نیز بهره مند می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام ادامه داد: شهرستان 55 هزار نفری ایوان در 35 کیلومتری شمال ایلام دارای 67 اثر تاریخی از جمله طاق شیرین و فرهاد، آتشکده سیاهگل، پل شیر پناه، قلعه گوریا، محوطه گاو میش، تپه شمیران، کلان، تپه نرگسی شهر تاریخی جوی زر است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 205

به "اختصاص اعتبار برای شناسایی آثار تاریخی شهرستان ایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص اعتبار برای شناسایی آثار تاریخی شهرستان ایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید