احتکار بانک ها در افزایش قیمت مسکن مؤثر بوده است، تشریح جزئیات طرح اخذ مالیات از خانه های خالی

به گزارش ورزش من و تو، سخنگوی کمیسیون مالی مجلس، از عزم جدی قوه مقننه برای ساماندهی بازار مسکن اطلاع داد و گفت: خانه های فریز شده به واسطه بانک ها باید با فشار دولت هرچه سریع تر به بازار عرضه شوند.

احتکار بانک ها در افزایش قیمت مسکن مؤثر بوده است، تشریح جزئیات طرح اخذ مالیات از خانه های خالی

جهت دریافت خدمات قیمت در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

مهدی طغیانی در مصاحبه با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، با اشاره به جزئیات طرح اخذ مالیات از خانه های خالی، اظهار کرد: در این طرح خانه هایی که در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت خالی از سکنه باشند، مشمول پرداخت مالیات خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه خانه های واقع در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر جمعیت و روستاها مشمول پرداخت مالیات نخواهند شد، اضافه کرد: اما در این طرح برای کامل شدن نظام اطلاعاتی ضروری است حتی در روستاها نیز ثبت خانه های خالی انجام گردد.

وی با بیان اینکه افراد باید با ثبت کدملی و کدپستی خود در سامانه، شناسایی واحد های خالی از سکنه را برای دولت تسهیل نمایند، توضیح داد: این قانون 5 سال پیش مصوب شده، اما به علت نبود شبکه اطلاعاتی جامع اجرایی نشده بود و اکنون با تکمیل اطلاعات اجرای آن ممکن خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه طبق قانون یک ماه زمان برای تکمیل سامانه شناسایی خانه های خالی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: دولت برای تکمیل این سامانه درخواست زمان سه ماهه نموده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از خانه های خالی از سکنه در اختیار بانک ها هستند، گفت: خانه های فریز شده به واسطه بانک ها باید با فشار دولت چه سریع تر به بازار عرضه شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه طبق قانون مصوب مجلس اگر بانک ها به قانون عمل ننمایند، باید مالیات های سنگین بپردازند، اضافه کرد: این نوع احتکار مسکن در رشد قیمت ها مؤثر بوده است.

طغیانی ادامه داد: با راه اندازی سامانه، دیگر نگهداری خانه به صورت خالی برای مالک سودی نخواهد داشت از این رو بانک ها، شرکت ها و حتی انبوه سازان نیز به عرضه مسکن اقدام خواهند کرد.

4151/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1100

به "احتکار بانک ها در افزایش قیمت مسکن مؤثر بوده است، تشریح جزئیات طرح اخذ مالیات از خانه های خالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتکار بانک ها در افزایش قیمت مسکن مؤثر بوده است، تشریح جزئیات طرح اخذ مالیات از خانه های خالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید