آمریکا سنگ اندازان در جهت مذاکرات لیبی را تهدید کرد

به گزارش ورزش من و تو، سفارت آمریکا در لیبی از تلاش های شجاعانه در مذاکرات نظامی لیبی که روز دوشنبه در غدامس در جنوب غرب این کشور آغاز شد، استقبال کرده و به صورت ضمنی تهدید به اعمال مجازات هایی علیه سنگ اندازان در جهت گفتگوی لیبی کرد.

آمریکا سنگ اندازان در جهت مذاکرات لیبی را تهدید کرد

به نقل از روسیا الیوم، سفارت آمریکا دربیانیه ای گفت که از تلاش های شجاعانه شرکت کنندگان لیبیایی در رایزنی های کمیته نظامی مشترک جاری در غدامس استقبال می کند.

این سفارت ابراز خرسندی کرد که اکثریت قاطع لیبیایی ها در چارچوب حسن نیت برای بهره برداری از این فرصت های تاریخی پیش روی لیبی تلاش می کنند.

سفارت آمریکا ادامه داد: متاسفانه، گروه کوچکی از لیبیایی ها با هماهنگی با برخی از طرف های خارجی، برای از بین بردن گفتگوها و غارت منابع لیبی و ارجحیت دادن به منافع شخصی شان تلاش می کنند.

این سفارت خانه خطاب به این گروه از اخلالگران هشدار داد: ما به آن کسانی که مانعی در مقابل جهت پیشرفت مذاکرات هستند، متذکر می شویم که همچنان در معرض خطر تحریم ها هستند.

پیشتر، استفانی ویلیامز، کننده موقت دبیرکل سازمان ملل در لیبی در کنفرانس مطبوعاتی در پایان مذاکرات غدامس گفت: هیئت های کمیته نظامی مشترک در لیبی با اجرای بندهای توافق آتش بس در لیبی موافقت کردند. این بندها 12 مورد برای اجرای آتش بس هستند که مهم ترین آن تشکیل کمیته نظامی فرعی برای نظارت بر بازگشت تمام نیروهای خارجی به کشورشان و عقب نشینی تمام نیروهای دو طرف به پادگان هایشان است.

به موجب توافقی که اواخر ماه میلادی گذشته در ژنو امضا شد، مهلت زمانی 90 روزه ای برای خروج تمام نیروهای خارجی مشخص شد.

ویلیامز گفت: همچنین با برگزاری اولین نشست کمیته فرعی در سرت طی این ماه توافق شد. 16 نوامبر نیز به عنوان موعد برگزاری نشستی در البریقه در شرق لیبی برای بررسی متحد کردن دستگاه گارد حفاظت از تأسیسات نفتی مشخص شد.

به گفته ویلیامز دو طرف با ایجاد تیم های مهندسی نظامی مشترک با هدف مین زدایی با همکاری کارشناسان نظامی و ازسرگیری فوری پروازهای هوایی به سمت شهرهای غدامس و سبها توافق کردند.

همچنین کمیته نظامی مشترک از شورای امنیت می خواهد قطعنامه الزام آوری را برای اجرای کامل بندهای توافق صادر کند. سرت به عنوان مقر کمیته 5+5 و سرت و الجفره به عنوان مقر کمیته نظامی فرعی مشخص شدند.

ویلیامز درباره موعد خروج نیروهای خارجی گفت: این توافق زمان خروج نیروهای خارجی را مشخص کرده و اکنون مسئولیت بر دوش کشورهایی است که نیروهایشان در لیبی هستند. این کشورها باید به تعهداتشان عمل کرده و به توافق لیبیایی احترام بگذارند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1249

به "آمریکا سنگ اندازان در جهت مذاکرات لیبی را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا سنگ اندازان در جهت مذاکرات لیبی را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید