تور استرالیا: آخرین شرایط فراوری واکسن کرونای ایرانی ، استرالیایی

به گزارش ورزش من و تو، محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی-استرالیایی اسپایکوژن، آخرین اخبار از فرایند کارآزمایی بالینی این واکسن را تشریح کرد.

تور استرالیا: آخرین شرایط فراوری واکسن کرونای ایرانی ، استرالیایی

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش ایسنا، پیغام طبرسی درباره آخرین شرایط واکسن ایرانی- استرالیایی کرونا (اسپایکوژن)، گفت: تزریقات در فاز سوم کارآزمایی بالینی در 16 هزار و 800 داوطلب انجام شده است و منتظر هستیم ببینیم بیماری به چه صورت می گردد و نتایج نهایی مطالعه چه خواهد شد.

وی اضافه کرد: گزارش میانی فاز سوم کارآزمایی بالینی به وزارت بهداشت ارائه شد که بر همان مبنا مجوز مصرف اضطراری واکسن اسپایکوژن صادر شد.

او ادامه داد: فاز حیوانی و فاز اول کارآزمایی بالینی انسانی واکسن اسپایکوژن در استرالیا صورت گرفت و فاز دوم در ایران بر 400 نفر انجام شد که نتایج ایمنی زایی خوبی داشت و بالای 80 درصد فراوری آنتی بادی داشت. بعلاوه در محیط آزمایشگاهی هم تا 87 درصد ویروس آلفا یا کرونای انگلیسی را مهار نموده بود که بر همان مبنا مجوز فاز سوم کارآزمایی بالینی را گرفتیم.

طبرسی تاکید نمود: در فاز سوم 16 هزار و 800 نفر تحت مطالعه قرار گرفتند و بر اساس آنالیز بینابینی انجام شده، متوجه شدیم آن هایی که دو هفته از تزریق دُز دومشان گذشته بود، بالای 60 درصد اثربخشی واکسن داشتند. بعلاوه تمام آنالیز ها بر گونه دلتای ویروس صورت گرفت که حاکی از اثرگذاری خوب واکسن بر این جهش ویروس است.

او ضمن اشاره به دریافت مجوز مصرف اضطراری واکسن اسپایکوژن و با تاکید بر اینکه کارخانه فراوری این واکسن می تواند ماهیانه 3 میلیون دُز واکسن تحویل وزارت بهداشت دهد، ارائه اطلاعات بیشتر پیرامون اندازه و نحوه فراوری را وابسته به توضیحات رسمی کارخانه دانست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واکسن اسپایکوژن می تواند به اسم دُز یادآور یا بوستر هم استفاده گردد یا خیر؟، گفت: تصور می کنیم بتوان از اسپایکوژن به اسم دُز یادآور استفاده کرد؛ زیرا در مطالعه وقتی به افرادی که پیش تر کرونا گرفته بودند، واکسن زدیم دُز آنتی بادی در بدن آن ها افزایش یافت و این نشان می دهد که کارایی این واکسن به اسم دُز بوستر امکان پذیر است؛ ضمن آنکه این واکسن عوارض کمی دارد.

وی اضافه کرد: کسانی که در مطالعه کارآزمایی بالینی دارونما دریافت کردند هم پس از گذشت دو ماه از تزریق دُز دوم واکسن آخرین نفر، معین می شوند و فراخوان داده می شوند که یا همین واکسن و یا واکسن دیگری به آن ها تزریق گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1787

به "تور استرالیا: آخرین شرایط فراوری واکسن کرونای ایرانی ، استرالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: آخرین شرایط فراوری واکسن کرونای ایرانی ، استرالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید